شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲
۲۴

واکنش کیهان به مصاحبه زهرا اشراقی

دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب: 319331
همسر رضا خاتمی با اسم بردن از برخی خوانندگان مبتذل رژیم طاغوت، از آنها ستایش کرد. او همچنین می‌گوید در زمینه چادر و رنگ می‌خواهد تابوشکنی(!) کند.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، زهرا اشراقی در مصاحبه با فرهمند علی‌پور (همکار بی‌بی‌سی) که برای بخش فارسی شبکه سعودی العربیه تنظیم شده می‌گوید: من همیشه مخالف طرز لباس پوشیدن خانم‌های فعال در حکومت بوده‌ام و به هیچ وجه موافق آن نیستم.

وی همچنین با انتقاد از پوشش خانم سخنگوی وزارت خارجه درباره خودش گفت: من چند روز پیش در اینستاگرام چند تا از عکس‌های بدون چادرم را منتشر کردم. چند نفر که خیلی مذهبی هستند گفتند عکس شما بدون چادر است و حجاب شما خوب نیست. من هم در پاسخشان نوشتم که من همین هستم، شما نگاه نکنید!

او درباره سفرهای خارجی خود می‌گوید: من علاقه زیادی به سفر دارم، در این سفرها می‌توان آداب و رسوم کشورهای مختلف را دید. این سفر اخیرم اما برای دیدن دخترم بود. به عنوان تفریح و گردشگری هرگز به خارج از کشور نرفتم معمولا با رضا (همسر) چون پزشک است برای سمینارها و یا برای دیدار دخترم به خارج از کشور می‌روم. سالها پیش لبنان رفتم. دبی هم رفته‌ام، سوریه سالها پیش رفتم، الان که وضعیت خیلی خراب است. ترکیه را هم به خاطر سمینار پزشکی رفتم.

شما در خانه ماهواره هم دارید؟ بله دارم.
همسر رضا خاتمی درباره شبکه‌های ماهواره‌ای مورد علاقه‌اش گفت: بی‌بی‌سی، بی‌بی‌سی فارسی، الجزیره و العربیه رو زیاد می‌بینم البته عربی من خوب نیست. رضا بیشتر بیننده این شبکه‌های خبری عربی است. موزیک و فیلم هم می‌بینم. سریال مورد علاقه شما چیه؟ معمولاً ان‌بی‌سی رو می‌بینم که آخرین فیلم‌های هالیوود رو پخش می‌کنه. سریال حریم سلطان را هم می‌بینم. البته اگر پارازیت‌ها بگذارند. موزیک هم زیاد گوش می‌دهم.

وی درباره گوش دادنش به ترانه‌های خوانندگان طاغوت نیز گفته که چرا، ولی نمیشه گفت که گوگوش [فعال در فتنه سبز] رو دوست دارم. سر و صدا میشه. ولی خب آره صدای هایده را دوست دارم به نظرم هایده اعجوبه موسیقی ایران بوده. هایده و مهستی از زیبایی‌های موسیقی ما هستند. موسیقی پاپ را می‌پسندم، اما برخی از آهنگهای جدید را نه. بچه‌های من هم مثل خودم هستند و سلیقه نزدیکی داریم.

خبرنگار می‌پرسد اهل کافه‌گردی هستید؟ و اشراقی پاسخ می‌دهد: ترجیح میدم دو سه تا کافه‌ای که آشنا هستند بروم تا اینکه همه جا بگردم. یک مشکل که ما داریم این است که به خاطر نوع حجابمان که چادر است،‌ فکر می‌کنم مقداری سخت باشه، خودم فکر می‌کنم شاید کسانی که در کافه نشسته‌اند نگاه غریبی به حضور فردی داشته باشند با این نوع حجاب. ولی دوست و رفیق خیلی زیاد دارم چون خیلی رفیق‌باز هستم. اغلب هم جوان هستند.

او این را هم گفته که «من در زمان آقای خاتمی تلاش کردم تابو‌شکنی کنم، فکر می‌کنم تا حدودی هم موفق شدم. ولی متأسفانه بزرگترین مانع و مخالفینم در خصوص پوشش، خود خانم‌ها بودند. فکر می‌کنم که می‌شود مسلمان خوبی بود، حجاب را رعایت کرد ولی حجاب زیبایی هم داشت. حجاب باید جاذبه داشته باشد نه اینکه برخی‌ها با نوع حجاب نازیبایی که دارند دافعه می‌آفرینند. خیلی دوست داشتم در این زمینه‌ها خط‌شکن باشم اما زیاد موفق نبودم. ولی دولت آقای روحانی فرصت دوباره‌ای است»!

یادآور می‌شود زهرا اشراقی پیش از این اعلام کرده بود که پس از پیروزی خاتمی در دوم خرداد 76 به یکی از همین کافه‌ها رفته که مشغول شادی بوده‌اند و آنجا یکی از حاضران به وی گفته خانم دیگر چادرت را بردار! همه چی تغییر کرده! اشراقی در آن مصاحبه که 3 دی 1391 با روزنامه زنجیره‌ای اعتماد انجام شده بود مدعی شد «این حرف مثل یک هشدار بود و من همان جا به فکر فرو رفتم که اگر اصلاح‌طلبی تبیین نشود، خطر بزرگی آن را تهدید می‌کند». از ماجرای کافه مذکور دچار نگرانی شده بود. اما اکنون می‌گوید عکس‌های بدون چادر در اینستاگرام منتشر کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاش نوه امام نبود
Iran, Islamic Republic of
نظرتون خیلی بی انصافیه. باید گفت کاش امام بیشتر زنده بودن
تبريزي
مطمن هستيد كه اين مصاحبه در شرايط عادي صورت گرفته؟ مي ترسم اين خانم در خيلي چيزهاي ديگر هم تابو شكني كرده باشد
مقداد
ببین کار به کجا رسیده. لطفا شما نترسید.
من دیگه حرفی ندارم
Canada
از فضل پدر تو را چه حاصل!
United Kingdom
اما وعده‌ای که خداوند برای این دسته از افراد در قرآن می‌هد: «إن الذین یحبون أن تشیع الفاحشه فی الذین امنوا لهم عذاب ألیم فی الدنیا والْاخرة والله یعلم وأنتم لا تعلمون» (نور/۱۹) کسانی که دوست دارند زشتی‌ها در میان مردم با ایمان شیوع یابد، عذاب دردناکی برای آنها در دنیا و آخرت است. حال به نظر شما آیا وقت آن نرسیده؛ که کمی بیشتر در کلیک‌ها و کامنت‌های خود دقت کنیم؟
باهات موافقم کاش نوه امام نبود!!!!!!!!!!
نسیم
Egypt
ایشان ظاهراً مامور است که به اسم نوه امام حرمت و قداست امام را بشکند زهی خیال باطل که این ارزش شکنی ها از نوه امام که بماند از فرزند پیغمبر خدا هم صادر شده است اما همانگونه که قداست حضرت نوح با پلیدی و کفر پسرش نشکست قداست امام نیز با این جلف بازیها و اعمال شیطان پسندانه نوه اش شکسته نخواهد شد شاید خداوند کفر فرزند حضرت نوح را در قران برای ما مثال زد تا ما از دیدن و شنیدن چنین سخنان سخیفی متعجب نشویم.خدا امام راحل و شهدای انقلاب را رحمت کند که فرزندان حقیقی امام آنهایی بودند که به راه امام که همان راه خدا بودند تا پای جان وفادار ماندند.
و این است جماعت خود بزرگ پندار....
این هم ازمظلومیت حضرت امام خمینی است
مهرداد عليخاني
به نظر من ايشان حرف بدي نزده ا لبته اگر به اين تابلويي صداي خواننده هاي خانم را تاييد نميكرد بهتر بود ولي كلا من فكر ميكنم هممون با اين نظر موافق باشيم كه رنگ مشكي خوب نيست و بايد عوض بشه
عبد الغفور
من نمخوام به خانواده امام ره توهین بشه ولی فکر میکنم تاریخ تکرار میشه واین زن سوار بر شتر سرخ مو شده
..حرف درباره اش کم نیس
مهاجر
نمیدانم چرابرخی ازاظهارات خانم اشراقی متعجب شده اند .به نظربنده ایشان خیلی از علاقمندیهایشان نگفته اند مانندسیگارکشیدن توی هواپیما .قلیان کشیدن و....به نظرشما غیرازاین باید ازاین قماش توقع داشت .خیلی اشتباه است که به واسطه ی نسبت افرادبابرخی خوبان آنهارا مصون ازکج روی بدانیم وهرازگاهی اگرحرفی بزنندتعجب کنیم .البته ایشان که صراحتابیان داشته اندقصدخط شکنی دارندوفضای جدیدرامناسب می دانند
محمد
این خانوم نظراتشو گفته. مثل خود شماها. لطفا کاسه داغتر از آش نشین ترمز بریده ها.
روح منی هاشمی بت شکنی هاشمی
قربونم بری هاشمی!!!!!!!!!!!!!
یک زن
... باید زودتر سیفون راکشید
از شجاعتش خوشم اومد .
اینها فطرتشان اشکال دارد
مسعود
United Kingdom
البته چادر سر کردن هم لیاقت می خواد
M.SH
بسیار متاسفم از نوع نگرش و مطرح ساختن عقایدشان که خیلی سطحی می باشد. ایشان متاسفانه خیلی بی پیرایه بر روی کلیدی ترین موضوعات آنهم در این برهه حساس انگشت گذاشته اند- مطمئن هستم که بسیار پشیمانند چون از ایشان توقع می رود که سنجیده تر رفتار کنند- هر کسی می تواند این حرفها را بزند- اما از ایشان توقع طور دیگریست- خیلی سطحی نگر هستند- امروزه خانمهاآزادانه عمل می کنند- پس چه دلیلی دارد که در این مقطع حساس از زمان بر روی این موضوعات انگشت گذاشته شود؟
سجاد
سلام...این خانم تحت تأثیر جریان فمینیستی قرار گرفته.نوه امام بودن ملاک نیست بلکه همانطور که امام‌راحل فرمودند: "ملاک وضع فعلی افراد هست".خداوند عاقبت ما را ختم به خیر فرماید.