جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

خاطراتی از تندروهايي كه خاتمي را شير كردند

چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۴:۴۸
کد مطلب: 262507
رضا خاتمي اذعان كرد حاميان اصلاح طلبان در عرصه حرف و نظر خيلي راديكال هستند اما در عرصه عمل بسيار محافظه كارند.
به گزارش جهان، کیهان نوشت: وي كه خود از عناصر راديكال در دوره حاكميت اصلاح طلبان بود در مصاحبه با روزنامه اعتماد، حاميان جريان متبوع خود را جاي همه مردم جا زده و مي گويد: به نظر من مردم دارند از ما اصلاح طلب ها نااميد مي شوند چند روز پيش در بيمارستان خانمي به من گفت ما شما را به خاطر خيانتتان نمي بخشيم كه كشور را به اينها [اصولگرايان] داديد.

وي در عين حال مي گويد: مردم [حاميان تندرو اصلاح طلبان] از اصلاح طلبان راديكال ترند اما در عرصه نظر اگر پاي حرفشان بنشينيد خيلي راديكال هستند، اما در عرصه عمل بسيار محافظه كار هستند، هم به دليل تجربه تاريخي انقلاب[!] و هم به دليل اينكه توده هايي از هم جدا هستند و به قولي جامعه اتمي پيدا كرده ايم.

رضا خاتمي در اين مصاحبه با يكي گرفتن عناصر معارض انقلاب با مردم، انگ تناقض و محافظه كاري به مردم مي زند حال آن كه عناصر پرهياهو اما كم مايه، همان وابستگان به گروهك ها هستند كه به مشاركتي ها و ساير افراطيون نزديك شده و آنها را تحميق و تحريك به تندروي كردند و البته به هنگام ضرورت پشت آنان را خالي كردند.
سند اين ادعا اظهارات همسر رضا خاتمي در همين مصاحبه مشترك با روزنامه اعتماد است.

زهرا اشراقي درباره دوره اصلاحات مي گويد: من خوب به ياد دارم فرداي دوم خرداد وقتي آقاي خاتمي برنده انتخابات شد ما به يك كافي شاپ رفتيم كه فضا پر از شور و هيجان و خوشحالي بود و صاحب كافي شاپ با پوسترهاي آقاي خاتمي ديوارهاي مغازه اش را پوشانده بود اما با ديدن من جمله اي گفت كه خيلي به فكر فرو رفتم، گفت چادرت را بردار آقاي خاتمي برنده شد، ديگر همه آزاديم! اين حرف مثل يك هشدار بود و من همانجا فهميدم كه اگر چارچوب اصلاح طلبي تبيين نشود خطر بزرگي آن را تهديد مي كند، به خودم گفتم تازه اول دردسر است، بعدها هم هر وقت مي گفتند اصلاح طلبي يك طيف گسترده است من مي فهميدم كه همين مساله مي تواند پاشنه آشيل اصلاحات شود.

يادآور مي شود وابستگان گروهك هاي نفاق در چند ماهه اول فتنه و آشوب در سال 88 مدعي بودند كه اگر سران فتنه دستگير شوند، ايران قيامت مي شود اما پس از دستگيري برخي از آنان و محدود شدن روابط برخي ديگر از آنان، همين مدعيان با وجود صادر شدن فراخوان هاي زنجيره اي متعدد حاضر نشدند در خيابان آفتابي شده و كمترين هزينه اي بپردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *