يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

تصویب روز بسیج سازندگی در تقویم رسمی

يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 319236
معاون روابط عمومی بسیج گفت: با پیگیری های سازمان بسیج مستضعفین، روز تاسیس ۲ قشر دیگر از اقشار بسیج در تقویم رسمی کشور افزوده شد.
به گزارش جهان، اسماعیل احمدی در گفتگو با بسیج نیوز گفت: با پیگیری سازمان بسیج مستضعفین در شورای فرهنگ عمومی کشور، ۱۷ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز فرمان تاسیس بسیج سازندگی به دستور امام خامنه ای به عنوان روز «بسیج سازندگی» و نیز ۲۳ اسفندماه همزمان با روز شهادت شهید برونسی به عنوان روز «شهید کارگری» در تقویم رسمی کشور مصوب گردید.

این فعال رسانه ای با اشاره به سایر اقشار ۲۲گانه بسیج تاکید کرد: در تلاش هستیم به همت مسئولان و اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی بتوانیم ۲۱ فروردین- شهادت شهید آوینی - را به عنوان روز بسیج هنرمندان، ۱۴ اردیبهشت- شهادت استاد مطهری - را به نام روز بسیج فرهنگیان، ۲۹ اردیبهشت همزمان با سالروز دیدار سران عشایر با امام راحل را به عنوان روز بسیج عشایری و.... در تقویم کشور ثبت نماییم.

وی در پایان، با اشاره به تاکید خداوند متعال و ائمه اطهار به احیای ایام الله و آثار کم نظیر مناسبت های مذهبی در پیشبرد فرهنگ دینی در میان آحاد گوناگون جامعه، یادآور شد: پیش از این سالروز شهادت شهید فهمیده - ۸آبان - به عنوان دانش آموز بسیجی، ۲ آذر سالروز فرمان حضرت امام خمینی (ره) بر تشکیل بسیج دانشجویی به عنوان بسیج دانشجویی و ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر چمران به نام استاد بسیجی نام گذاری گردیده بود.

گفتنی است هریک از اقشار بسیج متناسب با کارکرد خویش روزی از سال را به نام قشر خود نامگذاری کرده و فعالیت ها و برنامه ی گوناگونی را در سراسر کشور به آن مناسبت برگزار می نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *