سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

ورود ارتش‌سوریه به مخفیگاه‌اصلی‌تروریست‌ها

فرار شمار زیادی از تروریستهای النصره از یرموک
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 318675
منابع سوری از تسلیم سه گروه مسلح به گردانهای مردمی در الرقه و فرار شمار زیادی از تروریستهای جبهه النصره از اردوگاه یرموک و ادامه درگیریهای شدید در جنوب حومه دمشق خبر دادند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از  روسیاالیوم نوشت: با تکذیب ادعای گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد مبنی بر سیطره بر گردان مرزی وابسته به گارد مرزی سوریه در شهر درعاالبلد، سه گردان از گروه های مسلح به واحدهای حمایت مردمی در الرقه تسلیم شدند.
 
منابع نظامی تاکید کردند منطقه ای که ارتش آزاد بر آن مسلط است، متروکه بوده و مورد استفاده ارتش سوریه یا نیروهای گارد مرزی قرار ندارد.
 
این منابع از عملیات بزرگ ارتش سوریه به سمت منطقه جنوبی و مرزهای بین سوریه و فلسطین اشغالی و روستاهای واقع در نوار مرزی که تجمعات گروه های مخالف و جبهه النصره در آنجا واقع است، خبر دادند.
 
در شمال سوریه هم منابع کردی اعلام کردند سه گردان از ارتش آزاد خود را تسلیم واحدهای حمایت مردمی در استان الرقه کردند. افراد مسلح ارتش آزاد از ترس گروه های تروریستی وابسته به داعش خود را تسلیم واحدهای حمایت مردمی کرده اند.
 
در حومه دمشق، درگیری هایی در منطقه شمالی آن رخ داده است که طی آن شماری از افراد مسلح کشته شده اند. خبرهایی درباره اعلام قریب الوقوع پاکسازی مناطق الحسینیه و الذیابیه همجوار منطقه سیده زینب(س) از وجود گروه های تروریستی منتشر شده است.
 
خبرنگار روسیاالیوم همچنین به نقل از منابعی در وزارت خارجه سوریه از رضایت سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاحهای شیمیایی از همکاری بالای مقامات سوری برای پایان یافتن پرونده سلاحهای شیمیایی سوریه خبر دادند.
از سوی دیگر مسکو تاکید کرد مخالفان سوری باید هیئتی را تشکیل دهند که قادر به حل مسائل مربوط به آینده سوریه باشد.
 
درگیریهای شدید در مناطق جنوبی حومه دمشق
 
خبرنگار روسیاالیوم از درگیریهای شدید در مناطق جنوبی حومه دمشق میان گروههای مسلح و ارتش سوریه خبر داده است که طی آن شمار زیادی از تروریستهای مسلح در عملیات امروز ارتش سوریه به هلاکت رسیدند.
 
خبرنگار این رسانه روسی از عقب نشینی شمار زیادی از تروریستهای جبهه النصره از اردوگاه الیرموک و محاصره شدن افراد مسلح موسوم به ارتش آزاد از سوی نیروهای ارتش خبر داده است.
 
همچنین کمیته های مردمی فلسطین که برای پاکسازی اردوگاه یرموک از وجود تروریستهای جبهه النصره تلاش می کنند.
 
بر اساس این گزارش، عملیات ارتش سوریه در سه محور شامل الحسینیه و الذیابیه و اردوگاه یرموک جریان دارد و ارتش عملا به آخرین مخفیگاههای گروههای مسلح رسیده است.
 
بر اساس این گزارش، گروههای زیادی از تروریستهای النصره از اردوگاه یرموک فرار کرده اند. خبرگزاری فرانسه هم از ادامه درگیری ها در جنوب دمشق و کشته شدن شماری از تروریستهای مسلح و همچنین چند نیروی ارتش سوریه خبر داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *