پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

تسلط ارتش‌سوریه بر بیشتر مناطق حلب +نقشه

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 346927
نیروهای ارتش سوریه در حالی با قدرت به سمت شرق حلب در حال پیشروی هستند که بیش از چند کیلومتر با زندان مرکزی حلب فاصله ندارند و هم اکنون دو سوم حلب تحت تصرف و کنترل آنهاست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نیروهای ارتش سوریه درحالی با قدرت به سمت شرق حلب در حال پیشروی هستند که بیش از چند کیلومتر با زندان مرکزی حلب که در محاصره گروه‌های مسلح تکفیری جبهه النصره است، فاصله ندارند.

نقشه زیر نشان می‌دهد که هم اکنون دو سوم حلب تحت تصرف و کنترل ارتش سوریه است و نقشه زیر مناطق تحت تصرف ارتش سوریه و تحت کنترل گروه‌های مسلح و مناطق درگیری‌های آنها را نشان می‌دهد.


راهنمای نقشه:
رنگ زرد: مناطق تحت تصرف ارتش سوریه
رنگ صورتی: مناطق تحت تصرف گروه‌های مسلح
تحت تصرف بنفش: مناطق درگیری ارتش سوریه با گروه‌های مسلح
رنگ خاکی: مراکز و تاسیسات نظامی و دولتی
رنگ سبز: مزارع، بوستان‌ها و بوته‌زارها
رنگ سیاه: گورستان‌ها

اوضاع میدانی حلب

از زمان آغاز عملیات‌های ارتش سوریه برای پاکسازی از گروه‌های تروریستی که ماه‌هاست در محاصره و تصرف این گروه‌ها قرار دارد، موفق شد، بزرگراه خناصر – السلمیه را باز کند به سمت حلب پیشروی کند تا در ادامه مناطق السفیره و تل حاصل و تل عرن را نیز تصرف کند و به نزدیکی‌های فرودگاه نظامی النیرب برسد.

ارتش سوریه پس از آن به سمت شرق پیشروی خود را آغاز کرد تا روستاهای ریف جنوبی و شرقی حلب را یکی پس از دیگری تصرف کند و به هدف مورد نظر خود برای در هم شکستن محاصره فرودگاه نظامی «کویرس» پیش رود و در همزمان با آن دیگر یگان‌های ارتش سوریه به فرماندهی سرهنگ سهیل حسن ملقب به «ببر» به سمت فرودگاه نظامی «النیرب» حرکت کنند و در مسیر خود مقر لشکر ۸۰ ارتش سوریه و تمام تاسیسات و مراکز دولتی و روستاهای تحت تصرف گروه‌های تروریستی را از عناصر مسلح پاکسازی کند و به منطقه الشیخ نجار یا همان شهر صنعتی حلب برسد.

پیشروی ارتش سوریه تامین امنیت فرودگاه بین المللی حلب را در پی داشت و موجب شد تا حملات خمپاره‌ای گروه‌های مسلح به فرودگاه که از منطقه «کرم الطراب» شلیک می‌شد، متوقف شود تا پس از آن به سرعت عملیات بازسازی و ترمیم فرودگاه بین المللی آغاز و خطوط امداد و کمک رسانی گروه‌های مسلح در شرق فرودگاه با تسلط بر بزرگراه حلب – الباب متوقف شود و پس از آن مناطق کرم الطراب و کرم القصر و الکروم الشرقیة و کروم آل بری و الشیخ لطفی پاکسازی شود.

به این ترتیب عملیات‌های ارتش سوریه به شرق و شمال کشیده شده و توسعه می‌یابد، به ویژه پس از حمله گروه‌های تروریستی به زندان مرکزی حلب آن هم با خودروهای بمبگذاری شده، به همین دلیل ارتش سوریه با اجرای عملیات‌هایی شهرک‌های الشیخ نجار و الشیخ زیات و واحدهای یک و سه شهرک صنعتی حلب را تصرف و با پیروزی در تلة جبل بدرو که تنها یک کیلومتر با منطقه طریق الباب فاصله دارد و اطراف منطقه ارض الحمرا زمینه را برای در هم شکستن محاصره زندان مرکزی حلب آماده کنند.

بخش دیگر عملیات‌های نظامی ارتش سوریه در جنوب حلب و با هدف پاکسازی منطقه الشیخ سعید و از عمق بخش جنوبی شهر حلب آغاز شد، در حالی که خبرهای پیشروی واحد ارتش سوریه در این بخش نیز به گوش می‌رسد.

پیشروی ارتش سوریه در حلب بدون بها نبود، بلکه گروه‌های مسلح اقدام به تخریب آثار باستانی و تاریخی شهر حلب به ویژه در بخش قدیمی شهر حلب کردند. همچنان اقدام به گلوله باران مناطق مسکونی شهر حلب کردند که از جمله این مناطق می‌توان به مناطق بنی زید و بستان القصر کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *