يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

آمریکا و اسرائیل، پلیس خوب و بد علیه ایران

پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 318588
پژوهشگر ارشد شورای روابط خارجی آمریکا اذعان‌کرد نقش‌ها میان آمریکا و اسرائیل تقسیم شده و این دو، نقش پلیس خوب و پلیس بد را علیه ایران بازی می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، الیوت آبرامز در مصاحبه با صدای آمریکا و در پاسخ این سؤال که شما در مصاحبه با نشریه فارن‌افرز سناریوی «پلیس خوب، پلیس بد» را مطرح می‌کنید. برای کسب یک توافق محکم و سختگیرانه با ایران، آیا اسرائیل باید نقش پلیس بد را بازی کند؟ گفت: بله، درست است. اسرائیل طی چند سال گذشته همین نقش را بازی می‌کرده است و همین اصرارها برای ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان انگیزه‌ای ایجاد کرد تا علیه ایران تحریم اعمال کنند و چارچوب مذاکرات را در قالب سختگیرانه‌تری مطرح کنند. من فکر می‌کنم فشار اسرائیل نقش مؤثری در این امر ایفا کرد.

خبرنگار صدای آمریکا پرسید «ایالات متحده و اسرائیل سالیان بسیار طولانی متحد نزدیکی بوده‌اند. آیا فکر می‌کنید ممکن است مسئله هسته‌ای ایران شکافی بین این دو ایجاد کند؟» و آبرامز در پاسخ گفت: فکر نمی‌کنم. در کنگره ایالات متحده و در سراسر کشور اتخاذ موضع سختگیرانه نسبت به ایران از حمایت بسیار بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: من فکر می‌کنم که بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد این است که ایالات متحده و اسرائیل در مورد عقد یک توافق مثبت و خوب با ایران اختلاف نظر داشته باشند و ما فکر کنیم که توافق خوبی کسب کرده‌ایم و اسرائیلی‌ها آن‌ها را بد بدانند. خوب البته اختلاف نظر وجود دارد و خوشایندشان نخواهد بود اما به هر حال ما کماکان مهمترین متحد آن‌ها خواهیم بود.

در همین حال به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت لابی صهیونیستی آیپک خواستار ادامه و تشدید تحریم‌ها علیه ایران از سوی کنگره آمریکا شد.

کمیته روابط عمومی آمریکا- اسرائیل مشهور به آیپک با توزیع یادداشتی در کنگره آمریکا از نمایندگان این کشور خواست فشار آمریکا به ایران را کاهش ندهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *