سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

ارزیابی افخم از دیدار ظریف و هیگ

سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 315347
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به دیدار وزرای خارجه ایران و انگلیس، گفت که این ملاقات یک قدم به جلو برای ایران و انگلیس بود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران، با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک گفت که آقای روحانی در این سفر حامل پیام صلح خواهی ملت ایران که مبتنی بر تعامل سازنده با کشورهای مختلف جهان می‌باشد، هستند.

وی با بیان اینکه این سفر دارای ابعاد مهمی است، به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل و در جمع وزرای جنبش عدم تعهد اشاره کرد و افزود: مواضع و دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحولات منطقه و جهان در این سخنرانی‌ها تشریح می‌شود.

افخم همچنین گفت: وزیر امور خارجه نیز چند روز قبل در نیویورک برنامه بیسار فشرده و دقیقی را شروع کردند و دیدارهایی با وزرای خارجه و اصحاب رسانه، ایرانیان مقیم و محافل تاثیرگذار در سیاست خارجی آمریکا خواهند داشت.

سخنگوی وزارت خارجه به دیدار وزرای خارجه ایران و انگلیس اشاره کرد و آن را سازنده ارزیابی کرد و اظهار داشت: در این دیدار فرصتی فراهم شد تا طرفین مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را مطرح کنند.

وی اشاره کرد که ایران به دلیل جایگاه خاص و تاثیرگذارش بر تحولات منطقه، دیدگاههای خود را درباره سوریه تشریح کرده و راه حل سیاسی برای سوریه را مورد تاکید قرار داده است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه این ملاقات یک قدم به جلو برای ایران و انگلیس بود.

وی درباره مذاکرات ایران و ۱+۵ هم گفت: این مذاکرات آغازی برای دوره جدید است، جمهوری اسلامی ایران مواضع صریح خود را که مبتنی بر احقاق حقوقش در داشتن انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز و حق غنی سازی در خاک ایران است، به طور صریح بیان کرده و این دیدار گویای عزم جدی طرف‌های خارجی برای رسیدن به یک راه‌حل در یک زمانبندی مشخص است.

مشروح این نشست متعاقباً ارسال خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *