جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

مذاکره با ایران هم فرصت و هم ریسک اوباما

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۲۰
کد مطلب: 314977
تحلیلگر شبکه آمریکایی NBC مذاکره احتمالی کاخ سفید با ایران را هم یک فرصت تاریخی و هم یک مانور سیاسی خطرناک برای رئیس جمهور آمریکا خواند ونوشت: اوباما با نزدیک شدن به ایران حمایت یهودیان را از دست خواهد داد.
 به گزارش جهان به نقل از مهر ، تحلیلگر رسانه NBC آمریکا با انتشار مطالبی در سایت این رسانه آمریکایی تلاش اوباما برای مذاکره با ایران را یک قمار سیاسی برای وی خواند.

نویسنده معتقد است دیدار احتمالی اوباما با حسن روحانی رئیس جمهور ایران هم به عنوان یک فرصت برای اوباما می باشد و هم یک ریسک سیاسی برای او است.

دیدار احتمالی از آن جهت برای اوباما فرصت معرفی شده است که شاید بتواند در دیدارهای آتی تاریخ را تغییر دهد و به ده ها سال تنش در روابط آمریکا با ایران پایان دهد.

از سوی دیگر نویسنده معتقد است این اقدام اوباما یک مانور سیاسی خطرناک است که می تواند منجر به از دست دادن حمایت یهودیان جامعه آمریکا از وی شود.

در این مطلب یکی از مشکلات اوباما در این روند ، بروز برخی مقاومت ها در برابر تصمیم احتمالی او برای کاهش برخی تحریم های ایران معرفی شده و آمده است: هرگونه اقدامی از سوی اوباما برای کاهش تحریم های آمریکا علیه ایران با مقاومت گروهی از نمایندگان این کشور مواجه خواهد شد.

بنا بر نوشته مذکور ، یکی دیگر از مشکلاتی که اوباما با آن مواجه خواهد شد بروز شکاف بین او و جامعه یهودیان آمریکا در صورت هرگونه توافقی با ایران خواهد بود ، امری که رقبای جمهوری خواه اوباما به خوبی از آن استفاده خواهند کرد.

یکی دیگر از مشکلات پیش روی اوباما در این مطلب نگرانی دوستان نطقه ای آمریکا مثل عربستان سعودی ، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و رژیم اسرائیل معرفی شده است که نگران این هستند که هرگونه توافقی بین آمریکا و ایران به تقویت جایگاه ایران در منطقه بیانجامد.

همچنین در این مطلب نویسنده یکی دیگر از چالش های اوباما را این دانسته است که معلوم نیست که حسن روحانی که قرار است با اوباما مذاکره کند بتواند تصمیم نهایی در این خصوص را بگیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *