پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
روزنامه اتريشي:

يخ هاي روابط ايران و آمريكا مي شكند

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۱۹
کد مطلب: 315506
روزنامه اتريشي وينر سايتونگ در گزارشي با اشاره به احتمال ديدار باراك اوباما رييس جمهوري آمريكا با حسن روحاني رييس جمهور ايران در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل، نوشت: امروز بعد از ۳۴ سال، يخ هاي روابط ايران و آمريكا مي شكند.
به گزارش جهان به نقل از ايرنا، روزنامه اتريشي وينر سايتونگ روز سه شنبه را يك روز تاريخي خواند و خاطر نشان كرد كه با ديدار و دست دادن روساي جمهور ايران و آمريكا، دوره جديدي در روابط دو كشور شكل خواهد گرفت.

اين روزنامه با اشاره به اظهارات آشتي جويانه روحاني، تصريح كرد: رييس جمهور جديد ايران مي خواهد تا چهره و تصوير ايران در عرصه جهاني را صيقل دهد.

وينر سايتونگ تاكيد كرد كه رييس جمهور ميانه رو ايران در پي احياي روابط با لندن و واشنگتن است.
روزنامه اتريشي با اشاره به برنامه هاي مهم روحاني در سفر به نيويورك يادآور شد كه يك تيم ويژه دفتر رييس جمهور ايران براي تهيه اين برنامه ها، هفته ها تلاش كرده است.

روزنامه مزبور يادآور شد كه روحاني روز سه شنبه با فرانسوا اولاند رييس جمهور فرانسه و هاينس فيشر رييس جمهور اتريش ديدار و گفت و گو خواهد كرد.

اين روزنامه با اشاره به اشتياق همگاني براي شنيدن سخنان رييس جمهور ايران در مجمع عموي سازمان ملل، تصريح كرد: بسياري از ديپلمات هاي غربي امسال مي خواهند تا براي شنيدن سخنان روحاني در سالن باقي بمانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *