جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

نامه اعتراضی اصناف‌قانونی سینما به ایوبی

يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 314781
هشت صنف سینمایی خطاب به رئیس سازمان سینمایی نوشتند: دولت، قانون و اعتدال را پشت درب خانه سینما گذاشت!
به گزارش جهان، هشت صنف قانونی شده عضو خانه سینمای ایرانیان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نوشتند:«اکنون که دولت قانون، تدبیر و اعتدال به میان سینماگران چتر امید خود را گستراند و به ظاهر درب خانه سینما را گشوده و فقط امید را به ارمغان آورد، قانون و اعتدال را پشت درب این خانه گذاشت».
در ادامه این نامه می‌خوانیم: «جای تعجب است.امید اگر بی‌تدبیر، اعتدال و قانون باشد یعنی هیچ، تا مدتی سرگرم این هیاهو هستیم و لکن ضربه آخر این امید، رفتن به ناکجاآباد است. ما امضاءکنندگان زیر روسای صنوف قانونی، که مدتی بیش از یک سال و اندی است که در پی ثبت مراحل قانونی صنف خود از وزارت ارشاد و ثبت شرکت‌ها و موسسات هستیم که بحمدلله این اقدام انجام و به صورت رسمی قانونی شده‌ایم، به اطلاع حضرتعالی می‌رسانیم که در مجمع عمومی خانه سینمای ایرانیان در تاریخ ۱۹/۴/۹۲ با حضور نمایندگان رسمی وزارت ارشاد شرکت کرده و عضو این خانه هستیم لکن انتظار ما از دولت تدبیر و قانون این است که نگذارند بی‌قانونی حاکم بر سینما شود و با تدبیر سعی در زیر چتر بردن تمام صنوف و همدل کردن آنان باشند».
در ادامه این نامه آمده است: «وقتی خانه سینمای ایرانیان قانونی و به ثبت رسیده و صنوف قانونی خود را عضو این خانه دانستند، نیازی به برگزاری مجمع عمومی دیگری تحت عنوان خانه سینما نیست و این عمل غیر قانونی بوده و باعث از هم گسیختگی نظام صنفی و عدم همدلی و پایمال کردن اهداف صنفی که تاکنون قانونی بوده خواهد شد. صنوف قانونی انتظار دارند با تدبیر جنابعالی به عنوان ریاست محترم سازمان سینمایی و با هماهنگی هیئت مدیره خانه سینمای ایرانیان یک مجمع عمومی که همه صنوف حضور دارند برگزار و هیئت مدیره جدید انتخاب شوند و ما صنوف عضو خانه سینمای ایرانیان اعلام می‌داریم که در هیچ مجمع عمومی غیر از آن شرکت نخواهیم کرد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *