چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۲
بازخوانی مستندی در دومین سال کشف اختلاس سه هزار میلیاردی

مستندی به بهانه شمارش صفرهای سه هزار میلیارد +فیلم

شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب: 314708
دو سال از کشف اختلاس سه هزار میلیاردی، می گذرد. پرونده ای که نگراین ها را نسبت به گسترش مفاسد در کشور بیشتر کرد. در این مدت کمتر مستندی در حوزه مفاسد اقتصادی تولید شده است. یک از این مستندها، نامش را از همین فساد میلیاری گرفت.
به گزارش جهان به نقل از سفیرفیلم، «سه هزار میلیار چند تا صفر داره؟» مستندی است در دو بخش که برگزیدۀ دومین جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش نقد درون گفتمانی شد.

شهریور ماه سال ۹۰ بود که مسئولین و رسانه‌ها از کشف اختلاس سه هزار میلیاردی در شبکه بانکی کشور خبر دادند. این اختلاس که به تعبیری بزرگترین اختلاس تاریخ ایران بود، فضای جامعه را به یکباره تحت ثأثیر قرار داد و به تیتر یک همۀ روزنامه‌ها و رسانه‌ها تبدیل شد.

همان زمان، «سفیرفیلم» در راستای رسالت خود برای پیشبرد اهداف انقلاب و مطالبات رهبری عزیز در مبارزه با مفاسد اقتصادی، دو مستند «سه هزار میلیارد چندتا صفر داره؟ (۱و۲)» را با فاصله کوتاه از یکدیگر تولید نمود.

در دومین سال کشف اختلاس سه هزار میلیاردی و در حالی که پس از دو سال، هفته گذشته ناصر سراج، قاضی پرونده و رئیس سازمان بازرسی کل کشور از قطعی‌شدن اجرای احکام متهمان پرونده سه هزار میلیاردی خبر داد، بازبینی این مستند خالی از لطف نیست. امید است با توجه به فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب به سران قوا دربارۀ مبارزه با مفاسد اقتصادی و در راستای احقاق حق مردم، شاهد پیشگیری از سایر مفاسد اقتصادی باشیم.

«مستند سه هزار میلیارد چندتا صفر داره؟»، به کارگردانی «مجتبی خلفی زاده» برگزیدۀ دومین جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش نقد درون گفتمانی شد.

در توضیح این مستند آمده است: «از اواخر تابستان سال ۹۰ عددی پُرصفر، بر سرزبان‌ها شهرت یافت. ما که نمی‌توانستیم تعداد صفرهای این عدد را با انگشتان دو دستمان بشماریم. بر آن شدیم تا از مردم جویای تعداد صفرهای این عدد شویم. پس به سراغ آنها رفتیم تا با هم به این سوال بیندیشیم که چطور می‌شود این همه صفر در یک جیب جا شود! چطور می‌شود نگهبان هیچ بانکی نفهمد که در جیبی این همه صفر جا شده است؟ چطور می شود تقصیر هیچ‌ کس نباشد که این همه صفر در جیب کسی جا شده است! چطور می شود…»

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *