شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱

اعتراض به تهدید اخراج آیت‌الله نجاتی

سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب: 313830
همزمان با قتل محمد عبدالجلیل یوسف، و در پی تهدیدات رژیم خاندان آل خلیفه برای اخراج یک روحانی برجسته شیعه، مردم بحرین دور جدیدی از تظاهرات ضدرژیم را برگزار کردند.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، این تظاهرات در جزیره ستره در واکنش به تهدیدات رژیم آل‌خلیفه برای اخراج آیت‌الله حسین نجاتی است که نماینده ویژه آیت‌الله سیستانی در بحرین است.

پس از آن‌که نیروهای امنیتی مورد حمایت عربستان در منامه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان، از گاز اشک‌آور استفاده کردند، این تظاهرات به خشونت کشیده شد.

منامه اخیرا، شهروندی آیت‌الله نجاتی و اعضای خانواده او و ۳۱ بحرینی دیگر را لغو کرده است که این اقدام بر خلاف قانون اساسی توصیف شده است.

بعد از آنکه برخی از علمای برجسته دینی بحرین با آیت‌الله نجاتی دیدار کرده و به او ابراز وفاداری کردند، رژیم بحرین این روحانی شیعه را به شدت تحت فشار قرار داد.

تنش در این کشور حاشیه خلیج فارس طی روزهای گذشته افزایش یافته است و این شرایط به دنبال قتل محمد عبدالجلیل یوسف، یک فعال جوان توسط نیروهای رژیم به وجود آمد.

به گفته فعالان، این جوان ۲۰ ساله با یک وسیله نقلیه متعلق به نیروهای امنیتی زیر گرفته شد.
قیام بحرین در اواسط فوریه ۲۰۱۱ آغاز شد.

مردم بحرین در ابتدا خواستار اصلاحات سیاسی و سلطنت مشروطه بودند، تقاضایی که بعدها به دلیل سرکوب اعتراضات مردمی به درخواست علنی برای برکناری خاندان آل خلیفه تبدیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *