سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

جزئیات تابلوی «معراج» از زبان استادفرشچیان

سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 313828
استاد محمود فرشچیان درباره تابلو معراجش گفت: امیدوارم پانزدهمین اثراهدایی‌ام به آستان قدس رضوی مورد قبول امام رضا (ع) واقع شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، استاد محمود فرشچیان در مراسم رونمایی از اثرش با عنوان "معراج حضرت رسول (ص)" سخنانش را با سلام و تهیت به ایران آغاز کرد و گفت:سلام بر ایران، سلام بر شمال، شمال ایران ،و جنوب ایران . سلام بر شرق و غرب ایران،‌سلام خلیج همیشه فارس ایران. از خداوند قادر و توانا می‌خواهم که مملکت ما را همواره حافظ و نگهدار باشد و زندگی معنوی و خدایی ما را حفظ کند.

فرشچیان با بیان اینکه به کشیدن تابلوی معراج افتخار می‌کنم افزود: برای خلق این تابلو صبح‌ها و شب‌ها عاشقانه کار کرده‌ام و کشیدن آن بیشتر یک سال طول کشید.

وی ادامه داد: برای خلق این تابلو اثار زیادی را مطالعه کرده‌ام چون سعی کرده‌ام همواره جز هنرمندانی باشم که برای خلق آثارشان مطالعه می‌کنند. همچنین آثار استادان بزرگی را که با موضوع پیامبر نقاشی کشیده‌ام ببینم . زیرا موضوع معراج را نقاشیان جهانی دیگری را هم کار کردند.

این نقاش برجسته ایرانی اظهار کرد: اغلب نقاشانی که با موضوع پیامبر نقاشی کرده‌اند اغلب صورت پیامبر را هم پوشش دادند زیرا چهره ایشان غیرقابل باور بوده و کسی نمی‌تواند آن را تصویر کند. اما من مانند دیگر کارهایم سعی کردم تصویر پیامبر را از پشت سر نشان دهم روی مبارک‌شان به درگاه الوهیت است.

فرشچیان افزود: در این تابلو نیروی دیده می‌شود که پیامبر را به سمت خدا می‌کشاند و دست مبارک ایشان در امتداد آن نور بالا امده است.

وی توضیح داد: در این تابلو فرشته‌هایی را کشیده‌ام و سعی کرده‌ام این فرشته‌ها موجودی ما بین زن و مرد باشند کاری که در دیگر اثارم هم انجام داده‌ام .این تابلو فضای شب معراج را نشان می‌دهد و پیغمبر (ص) بالاتر از ماه قرار گرفته‌اند و هر چه که بالاتر می‌رویم ملائکه در ذات الوهیت خداوند محو می‌شوند.

استاد فرشچیان در پایان با اظهار خرسندی از اینکه توانسته ۱۵ تابلواش را به آستان قدس رضوی تقدیم کند گفت: امیدوارم این اثر در آستان امام رضا (ع) مورد قبول واقع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *