يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

دولت اسپانیا مسی را جریمه کرد

پنجشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 311067
فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا که به فرار از پرداخت مالیات بردر‌آمدش متهم شده بود، ۵ میلیون یورو به دولت اسپانیا پرداخت کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دادگاهی در اسپانیا اعلام کرد لیونل مسی و پدرش خورخه که چندی پیش به تلاش برای فرار از پرداخت مالیات بردرآمد خود در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ متهم شده بود، مبلغ ۵ میلیون یورو به مقامات مالیاتی این کشور پرداخت کرده‌اند.

مسی و پدرش در ابتدای سال جاری متهم شده بودند میزان دقیق درآمد خود در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ را از دولت اسپانیا مخفی نگه داشته‌ و از همین رو مالیاتی که به کل درآمد آنها تعلق می‌گرفته را نپرداخته‌اند. مسی ۲۶ ساله و پدرش خود را از این اتهام مبرا دانستند اما با این حال دادگاهی در شهر گاوا اعلام کرد خورخه و لیونل مسی که باید ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) در دادگاه از خود دفاع کنند پیش از ارائه دفاعیات خود اقدام به پرداخت مبلغی معادل ۵ میلیون و ۱۶ هزار یورو به دولت اسپانیا به عنوان «اصلاحیه پرداختی» کرده‌اند.

مسی ابتدای تابستان امسال در خصوص این موضوع گفته بود:«وکلا و مدیران دارایی ما به این پرونده رسیدگی خواهند کرد و ما به آنها برای حل و فصل این ماجرا اعتماد داریم. حقیقت این است که ما هیچ آگاهی از این اتفاقات نداریم و به همین دلیل این افراد را برای رسیدگی به این موضوع انتخاب کرده‌ایم».

مسی طبق آخرین گزارشی که مجله اقتصادی فوربس منتشر کرد، با درآمد مجموع ۴۰ میلیون یورو در سال، در رده دهم پردرآمدترین ورزشکاران دنیا قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *