پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

برترین گلزن تاریخ رقابت‌های لیگ اروپا

جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب: 413730
به طور حتم هنریک لارنس سوئدی که با ۴۰ گل در رقابت‌های لیگ اروپا یا همان جام یوفا سابق در ذهن تمامی فوتبال دوستان جایگاه ویژه‌ای دارد.
به گزارش جهان، برترین گلزن تاریخ رقابت‌های لیگ اروپا و جام یوفا کیست؟ به گزارش باشگاه خبرنگاران، هنریک ادوارد لارنس متولد ۲۰ سپتامبر ۱۹۷۱ در شهر هلسینبورگ سوئد به عنوان مهاجر فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۹۸۸ از تیم هوگابورگ آغاز کرد و طی ۶۴ بازی، ۲۳ گل به ثمر رساند. از سال ۱۹۹۳، هنریک لارنس فعالیت حرفه‌ای خود را با فاینور در وتردام تا سال ۱۹۹۷ ادامه داد و طی ۱۰۱ بازی، ۲۶ گل به ثمر رساند.

از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴ لارنس به عنوان محبوب ترین اسطوره سلتیک گلاسکو انتخاب می‌شود، چرا که در ۲۲۱ بازی، ۱۷۴ گل به ثمر رسانده است.

بر اساس این گزارش، هنریک لارنس که با سلتیک به فینال جام یوفا راه یافته در سال ۲۰۰۴ به بارسلونا می‌پیوندد و تا سال ۲۰۰۶ در ۴۰ بازی، ۱۳ گل به ثمر رساند و با آبی و اناری پوشان نیوکمپ قهرمانان اروپا شده است.

هنریک لارنس در سال ۲۰۰۷ فقط طی چند بازی به منچستر یونایتد قرض داده شد که با سرخ‌پوشان اولدترافورد هم در اروپا موفق شد.

از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۹، هنریک لارنس در ۱۰۶ بازی ملی برای سوئد، ۳۷ گل به ثمر رساند و هرچند که فوتبال سوئد، بازیکنانی بزرگ به نام ابراهیمویچ را در اختیار دارد اما به اندازه لارنس در حد یک اسطوره تمام عیار که در جام جهانی ۱۹۹۴ رقیب روماریو بود، نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *