پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱

تلاش مرکل برای اجماع علیه سوریه

سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 310751
صدر اعظم آلمان ابراز امیدواری کرد که اجماع بین‌المللی در برابر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه در نشست هفته جاری رهبران گروه ۲۰ حاصل شود.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: نشست رهبران گروه ۲۰ در حالی طی هفته جاری در شهر سن پیترزبورگ روسیه برگزار خواهد شد که به نظر می رسد موضوع سوریه مهمترین اولویت این نشست خواهد بود.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که پیش از این مشارکت برلین در اقدام نظامی بر ضد دولت بشار اسد به رهبری آمریکا را رد کرده است، خواستار آغاز تلاش تازه ای در نشست گروه ۲۰ برای دستیابی به اجماع بین المللی در خصوص تحولات سوریه شده است.

مرکل در جمع نمایندگان پارلمان آلمان در آستانه انتخابات ۲۲ سپتامبر تاکید کرد، ما پیش از این به روشنی اعلام کرده ایم که در اقدام نظامی بر ضد سوریه مشارکت نخواهیم کرد ولی ما خواستار پاسخ مشترک جامعه بین المللی در قبال تحولات سوریه هستیم.

مرکل افزود، ما به مذاکرات و رایزنی های خود با شرکای بین المللی از جمله روسیه ادامه خواهیم داد. به همین دلیل است که قصد داریم از نشست گروه ۲۰ برای دستیابی به موضعی مشترک در سطح جامعه بین المللی در خصوص سوریه دست پیدا کنیم. من فکر می کنم این مساله به نفع همه خواهد بود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از منتقدان جدی سیاست های غرب در قبال سوریه است و شک و تردید جدی خود را در خصوص استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی اعلام کرده است.

روسیه با صدور قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بر ضد سوریه مخالفت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *