دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
در پی مخالفت مجلس عوام انگلیس با مداخله نظامی در سوریه؛

آمریکابدنبال‌جلب حمایت انگلیس‌درجنگ سوریه

کاخ سفید: منافع ما در خطر است/ به رایزنی ها ادامه خواهیم داد
جمعه ۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 309679
رئیس جمهور آمریکا در پی مخالفت مجلس عوام انگلیس با مشارکت نظامی این در کشور در جنگ علیه سوریه، اعلام کرد، منافع کشورش در خطر است و به رایزنی ها با لندن ادامه خواهد داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از «رویترز» نوشت: کاخ سفید ، روز پنجشنبه، اعلام کرد، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا بر اساس منافع ایالات متحده، درباره واکنش به کاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

«کیتلین هایدن» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای گفت:« ما از نتیجه رای گیری پنجشنبه شب در پارلمان انگلیس مطلع هستیم. آمریکا به رایزنی ها با دولت لندن، یکی از مورد اعتمادترین همپیمانان و دوستانمان، ادامه خواهد داد.»

هایدن افزود:« رئیس جمهور اوباما تصمیمی که منافع ایالات متحده را تضمین کند، اتخاذ خواهد کرد، رئیس جمهور بر این باور است که منافع آمریکا در خطر است و متعهد شده اس کسانی را که از سلاح هایی شیمیایی استفاده کردند، مجازات کند.»

واکنش کاخ سفید پس از آن صورت گرفت که مجلس عوام انگلیس به طرح دولت این کشور برای مداخله نظامی در سوریه در واکنش به ادعاها درباره کاربرد تسلیحات شیمیایی توسط حکومت دمشق، رای منفی داد.

پس از این رای گیری، «فیلیپ هاموند» وزیر دفاع این کشور اعلام کرد که انگلیس در هیچگونه اقدام نظامی علیه سوریه شرکت نمی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *