سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

ادعای مضحک جان کری علیه ایران‌وسوریه

هیگ: بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 311975
وزاری خارجه آمریکا و انگلستان نشست خبری مشترکی را برای تشریح مواضع دو کشور در قبال بحران سوریه برگزار کردند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی نوشت: ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلستان، و جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در کنفرانسی خبری در لندن جدیدترین مواضع خود را درباره سوریه اعلام کردند.

کری روز یکشنبه پس از دیدار با وزرای خارجه اتحادیه عرب در پاریس وارد لندن شده است.

ویلیام هیگ در این نشست خبری اعلام کرد هدف و تلاش انگلستان در بحران سوریه "هماهنگی نزدیکی" با آمریکا دارد. وی افزود هدف مشترک ما با آمریکایی‌ها وضع شروط جدید برای ژنو ۲ و اطمینان از عدم استفاده مجدد از تسلیحات شیمیایی است.

هیگ در ادامه سخنان خود افزود: "هیچ راه‌حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد و ما با روسیه در ارتباط خواهیم بود تا مسأله را از طریف دیپلماتیک حل کنیم."

جان کری نیز در این نشست اعلام کرد اولویت اول ما دستیابی به راه‌حل سیاسی در بحران سوریه است. اما ثمربخش بودن اقدامات سیاسی در صورت عدم حمله به سوریه چندین سال زمان خواهد برد.

وی در ادامه افزود: "اطمینان دارم کنگره امریکا به صورت دقیق درباره طرح اوباما برای حمله به سوریه تصمیم‌گیری خواهد کرد."

جان کری با تأکید بر ادعاهای مضحک قبلی خود افزود که ایران و سوریه قبلا به استفاده از تسلیحات شیمیایی اعتراف کرده‌اند اما سعی دارند مسؤولیت این کار را متوجه گروه‌هایی کنند که تکنولوژی استفاده از این تجهیزات را نیز حتی ندارند.

پارلمان بریتانیا قبلا اعلام کرده که انگلستان حق ندارد در حمله نظامی امریکا علیه سوریه به این کشور بپیوندد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *