دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۶
۱

هزینه‌های ریالی چادری بودن

سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب: 309179
میانگین قیمت هر قواره چادر مشکی موجود در بازار از ۴۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است؛ همچنین مانتوهایی با قد و آستین‌های بلند، عرض آزاد و گشاد و رنگ‌های موقر نیز تا چند برابر دیگر مانتوها قیمت دارند.
به گزارش جهان، وبلاگ بین‌الطلوعین نوشت:

به طور میانگین هر بانوی چادری ایرانی طی زندگی روزمره خود از ۳ عدد چادر برای پوشش در محیط بیرون از منزل و فعالیت‌های روزمره، پوشش در میهمانی‌ها، پوشش در محیط‌های شغلی و دانشگاهی و حوزوی، پوشش در مسافرت‌ها (سیاحتی و زیارتی) و دیگر محیط‌های اجتماعی استفاده می‌کند و میانگین عمر استفاده از یک چادر (در صورت عدم آسیب دیدگی) یک سال است.

همچنین بر اساس تحقیقات میدانی در ۳ بازار میدان هفت تیر، امامزاده حسن (ع) و سه راه جمهوری، مانتوهای مورد استفاده زنان چادری که دارای ویژگی‌های خاصی مانند داشتن قد و آستین‌های بلند، عرض آزاد و گشاد و رنگ‌های موقر است بعضاً تا ۱۰ برابر دیگر مانتوها که عموماً فاقد ویژگی‌های مذکور است قیمت دارند.

طبق این بررسی نهایتاً مشخص شد که یک بانوی چادری به ازای چادری بودنش در طول یک سال به طور میانگین متحمل پرداخت هزینه‌ای در حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان می‌شود و این در حالی است که اگر چادرش را کنار بگذارد و با مانتوهایی که فاقد معیارهای حجاب اسلامی هستند پا در محیط اجتماعی بگذارد این هزینه به مراتب کمتر برایش تمام خواهد شد.

قیمت حدودی یک قواره از انواع چادر مشکی (ساده):

-نازک گل ضخیم (۴۰ هزار تومان)

-حریر کره (از ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان)

-حریر ژاپن (۱۶۰ هزار تومان)

-کرپ ناز ژاپن (۱۸۰ هزار تومان)

-الگانس خامه دوزی ژاپن (از ۱۸۰ تا ۶۰۰ هزار تومان)

-میتسوبیشی ژاپن (از ۲۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان)

هزینه دوخت این چادرها، بسته به جنسشان از ۱۰ هزار تومان تا ۲۰ هزار تومان متغیر است.

البته به جز چادر مشکی ساده، چادرهای مشکی مانند چادر ملی، چادر دانشجویی، چادر کمری، چادر شال‌دار، چادر اماراتی، چادر لبنانی، چادر صدفی لبنانی، چادر حجازی و چادر جلابیب هم مورد استفاده زنان کشور ماست؛ و علاوه بر چادر مشکی، چادرهای سفید (برای نماز) و چادرهای رنگی مجلسی نیز در میهمانی‌ها و مجالس خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لذا با این تفاسیر، بسیار جای تعجب دارد که سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت می‌پردازد، در برخی از سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی خود، برای اینکه بخواهد خانواده‌ای را متمول و ثروتمند نشان دهد، بانوان آن خانواده را با مانتو و برای نمایش خانواده‌ای فقیر یا زندانی و مجرم بانوان آن را با چادر به تصویر می‌کشد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
کاملا صحیح و قابل تامل است؟؟؟؟؟؟؟؟