شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۵۶
چند نکته درباره «عرق سرد»؛

چادری‌های سینما خبرچین، بی‌اخلاق‌ و افراطی‌+ تصاویر

يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 588459
سرپرست تیم که بانویی چادریست منافقانه به تیپ فوتبالیست های خانم گیر می دهد، خبر چینی می کند، دوبه هم زنی و بی اخلاقی می کند و ... .
به گزارش جهان نيوز، عرق سرد فیلمی به کارگردانی و نویسندگی «سهیل بیرقی» و تهیه‌کنندگی «مهدی داوری» محصول سال ۱۳۹۶ است. روایت فیلم افروز اردستانی (باران کوثری) کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان ایران است. با گلزنی افروز تیم ملی برای اولین بار به فینال بازی های آسیایی راه پیدا می کند و عازم مالزی می شود، در فرودگاه افروز متوجه می شود که توسط شوهرش یاسر ممنوع الخروج است و از اینجا به بعد آغاز جنگی بین یاسر و افروز است... ت.

داستان فیلم بر گرفته از داستانی واقعی بوده(نیلوفر اردلان کاپیتان تیم فوتسال) هر چند دخل و تصرف نویسنده و سمپاتی وی با برخی شخصیت ها حاکی از خروج داستان از مسیر واقعی دارد. شخصیت یاسر در داستان، خام بود و بازیگر نیز خیلی خوب از پس نقش بر نیامد. دوست نزدیک افروز نیز بود و نبودش در داستان خیلی تاثیرگذار نبود. رئیس فدراسیون و قاضی نیز مثل سایر فیلم ها نقشی کلیشه ای و خشک را بازی کردند. تعقیب و گریز خیابانی بیش از حد بود و نماهای تکراری...

داستان فیلمنامه تلاش کرده ظاهرا بی طرف گام به گام جلو رود، به طوری که در طول داستان و با توجه به برخی دیالوگ ها تماشاچی حق را به طرفین می داد. البته با نگاهی دقیق تر به مسیر داستان، می توان گفت داستان خیلی هم بی طرفی نبود.



تماشاچی در ابتدا ممنون الخروج کردن افروز را، حق همسرش  -یاسر – می داند؛ چرا افروز حقوق همسرش را رعایت نکرده و تنها زندگی می کندو... و. ولی از آنجا که کار افروز قابل توجیه نیست، نویسنده تلاش می کند، شخصیت مقابل او که- همان یاسر-است، بیشتر تخریب کرده تا تماشاچی حق را به فرد کمتر مقصر دهد.

یاسر چهره ای موجه، ظاهر الصلاح و  مجری برنامه صدا وسیماست، که در داخل منزل طوری دیگر لباس می پوشد، زیر قولش می زند، گاهی عصبی شده و رفتار غیر منطق از خود بروز می دهد.

داستان تلاشش را برای تخریب چهره یاسر کرد ولی بالاخره پیچ مخالف های او با افروز معلوم نشد.

معلوم نیست چرا یاسر نه افروز را طلاق می دهد و نه اجازه خروج وی را امضا می کند؟ کنار قرار دادن پشت سرهم صحنه های اجرای تلویزیونی یاسر با بی اخلاقی های وی در حق یک زن بی دفاع نشان از نفاق و تعارض در شخصیت وی و ساختاری است که باز هم حق را به یاسر می دهد.

 در برخی سکانس ها همچون سکانس  دادگاه، رفتار یاسر با آنکه بی منطق است ولی باز هم قانون طرفدار اوست، از اینجا به بعد فیلم انگشت اتهام را به سمت قانون می برد، قانونی که براساس شریعت بناشده!! قانونی خشک و بی انعطاف که شرایط افراد را درک نمی کند!! و ... دوربین، قاضی را نشان نمی دهد، بلکه از نگاه او و از منظر بالا به پایین به  افروز نگاه می کند...


البته نویسنده کم و بیش نگاه خود به مذهب را از ابتدا فیلم نشان داده بود. سرپرست تیم که بانویی چادریست منافقانه به تیپ فوتبالیست های خانم گیر می دهد، خبر چینی می کند، دوبه هم زنی و بی اخلاقی می کند و ... افراطی و نامطلوب نشان دادن رفتار یک فرد مذهبی نشان از  نگاه کلیشه ای و جهت دار داستان فیلم نسبت به مذهب است، به طوری که در طول فیلم همه افراد مذهبی دارای یک نوعی نفاق، تعارض در رفتار و بی اخلاقی می باشند. البته این نگاه از فیلم هایی که پز روشنفکری می دهند، چیز دور از ذهنی نیست... فیلم شرایط اعتراض به این وضعیت را به صورت ناامیدانه بسته می داند و هیچ راه حلی را ارائه نمی دهد!!


در انتها داستان با نشان دادن قانونی بی رحم و جولان مذهبی های منافق و بی اخلاق، دو راه را برای افروز مشروع می داند یا مهاجرت و یا اکنون که درها بسته است، "بی اخلاقی نسبت به آنان که به تو بی اخلاقی کرده اند"!    

جالب آنکه در انتهای فیلم در قالب نوشته ای، کارگردان، داستان خود را شبیه 8 فوتبالیست زن که ممنون الخروج شده اند، می داند، باید پرسید آیا چنین داستان تخیلی و جهداری را می توان به زندگی آن 8 خانواده نسبت داد؟

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تو چادریها هم خلافکار ادم بد هست .یعنی چادر همه را فرشته میکند؟ عجب خیال ساده اندیشانه ای
Iran, Islamic Republic of
هیچ کسی همچین ادعایی نکرده...
شما یه فرض پرت و پلا گذاشتی و سط و نتیجه پرت و پلاتر گرفتی
Iran, Islamic Republic of
اخه متن این مقاله انست که چادریها باید فرشته باشند
Iran, Islamic Republic of
تو خودت پرت و چرند نگو.حرف این بابا کاملا درسته
Iran, Islamic Republic of
شوخی میکنی!!!!
Iran, Islamic Republic of
مرد حسابی متن این مقاله چنین ادعایی را دارد.پس با دقت و تفکر بخوان نه کورکورانه
Iran, Islamic Republic of
بابا جان متن و عنوان را بخوان تا بفهمی
Iran, Islamic Republic of
بین چادری ها آدم بد هست
اما اونا که مانتویی هستن و وضع ظاهریشون افتضاحه و همه چیزشون!!معلومه که حرفی برای گفتن ندارن و وضعیتشون مشخصه

مقایسه این دوگروه بی معنیه
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز.
چادر میزان خوب یا بد بودن خانم ها نیست.
بلکه چادر وسیله ای است که خانم ها می توانند باهاش فرشته هم بشوند.
خلافکار ممکن هست چادر بزنه،
ولی کسی که چادر رو انتخاب کرده براحتی خلاف نمیکنه.
موفق باشی.
Iran, Islamic Republic of
اگر ادم ذاتش درست باشد با مانتو هم میتواند فرشته شود
Iran, Islamic Republic of
از کوزه برون همان تراود که در اوست
Iran, Islamic Republic of
با مانتو اسلامی نه با مانت مانکنی
Iran, Islamic Republic of
نه با مانتو فرشته نمیتواند باشد.
چون کسی که ذاتش پاک باشد، مانتو که در اون، بالاتنه و پایین تنه نمایان میشود و این جزء ذات مانتو است را به تنهایی نمیپوشد. شما اگر ذاتت پاکه، برای یک پوشش چادر که کمترین کمترین کار برای خدا، است، اینقدر دنبال راه در رو نبودی. ذات پاک، در این شرایط تبلیغعلیه دین، برای تبلیغ اسلام هم شده، چادر میپوشد تا بقیه هم یاد بگیرند. نه اینکه یه طرف دلش این باشه که یه چیزی بگوشم تو جامعه قشنگ تر باشم، تبلیغ اسلام هم به من ربطی نداره! مؤمن، نگاهش به عبادت، نگاه اکراه نیست. عشق میورزه. به دیگران هم اهمیت میده. نه بگه بقیه چشمشون رو بگیرن! به من چه!!!
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ولی همان که ذاتش درست است(به قول شما) با چادر راحت تر می تواند فرشته شود در مقایسه علمی دو گزینه باید شرایط را یکسان و فقط یک متغیر را تغییر دهیم تا نتیجه حاصل شود .
Iran, Islamic Republic of
چرا بذاحتی خلاف نمیکنه اخه چقدر باید ساده لوحانه فکر کنیم.اتفاقا راحتتر میتونه خلاف کنه.بذای خدا کمی اندیشه کنیم
Iran, Islamic Republic of
چون با قبول سختی چادر سر کردن نشون داده که درجه ایمان بالاتری داره...
متوجه شده دانشمند؟!!!
Iran, Islamic Republic of
منصف باش همه چادریها فرشته نیستن بیشتر چادریها آدمای سالمی هستن مگه اوناییکه مثل مجری معروف منافقانه چادر میذارن تا از قبلش به جایی برسن بیشتر شهدا از دامن مادران چادری رفتن و جونشون و دادن واسه من و تو ، تک و توک بچه هایی از خانواده های بی اعتقاد به حجاب رفتن جبهه من خودم دخترم چادریم نیستم ولی مغرضم نیستم هدف بعضی سینماگران هم مشخصه این خط کثیف از همون سالی که فیلم سینمایی کما ساخته شد که هنرپیشه نقش اول فیلم (گلزار ) آرزو و میکرد آمریکا به ایران حمله کنه و از آمریکا بعنوان همای سعادت یاد میکرد که آرزو داشت بیاد ایران شروع شد اونم درست زمانیکه شکنجه های زندانیان ابوغریب عراق آشکار شده بود
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همینطور است چادر و غیر چادر ندارد.ذات انسان اگر خراب باشد چادر هم انرا درست نمیکند.کمی فکر کنیم
احسان
Iran, Islamic Republic of
قطعا هر کس چادری است خوب نیست اما قطعا هر کس بدحجاب است فرمان خدا را زیر پا گذاشته
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
چادر نماد یک زن مسلمان و مومن هست، سازندگان فیلم بسیار استادانه به این نماد حمله کردند و عده ای هم آن را توجیه می کنند
Iran, Islamic Republic of
نه ساده اندیش شما هستی که نمیدونی فیلم نماد ونماینده یک جامعه است.نماد چادر ومذهب اینطور معرفی شده.اخلاقش ربطی به چادری بودنش نداره.البته اگه چادرت اعتقاد واقعی ات باشه تو رو از خیلی چیزها باز میداره ووارد هر محیط ورفتاری نمیشی
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا

هر کسی مسؤولیتی بگیره و اجازه بده بی حیایی و بی عفتی و بی حجابی و خلاف دین، گسترش پیدا کنه، یا تشویق هم بکنه ملعونه. ...
حمید
Iran, Islamic Republic of
وقتی پولهای بیت المال مسلمین بی حساب و کتاب به جیب نویسندگان و کارگردانان سکولار و لائیک صفت واریز میشود خروجی آن جز توهین و حمله به دین چیز دیگری نخواهد بود؛ وای به حال وزارت « ارشاد» ما
سروش
Iran, Islamic Republic of
یه چیزی رو شماها فراموش کردین اقای بیرقی و دم دستگاه خواستن یه پولی دربیارن، حالا یه عده هجوم می برند برای دیدن فوتبال زنان، این یه معادله دوطرفه است.
Iran, Islamic Republic of
یعنی خانمهای چادری هم کسی نباید بهشون حرفی بزنه و خط قرمز نظام هستند ؟
Iran, Islamic Republic of
توی همه قشرها ادم خوب و بد هست.حتی در بین چادریها. با تعصبات کور و بچه گانه با مسائل نباید برخورد کرد
Iran, Islamic Republic of
عقل هم خوب چیزیست.
رسانه و فیلم، یک تکه از جامعه رو نشون نمیده. یک معنا رو نشون میده. یک چادری در فیلم، یک چادری نیست. نماد چادری هاست.همانطور که یک مانتویی، نماد مانتویی هاست. یک محمد نام، نماد محمدهاست. یک مسؤول، نماد مسؤول هاست. این ویژگی فیلمه. حتی اگر نیت کارگردان، این نباشه. حالا چرا اینطوریه؟ چون فیلم، داستان رو باز میکنه، یه چادری رو لمپن نشون میده، و داستان رو میبنده. یعنی نگاه کارگردان تماما نشون داده میشه. پس نگاه کارگردان و تهیه کننده، در قالب چیزی که نمایش میده خلاصه میشه. اگر اون میخواد صرفا یه آدم بد رو نشون بده و قصدی برای بد کردن چادری ها نداره، باید کنارش، یه چادری خوب هم باشه.
پس شما اول فیلم رو و هنر رو بشناس. نمادشناسی رو بشناس. بعد بیا اظهار فضل کن که چادری ها خط قرمز نیستن.
Iran, Islamic Republic of
نماد چادریها خانم نامداری بود که معلوم شد چادرش فقط برای من و شما هست رفت سوییس چادرش را باد برد . جمع کن جان مادرت . خجالت هم خوب چیزی هست که بعضیها نمی تونن بکشند .
Iran, Islamic Republic of
بازهم همان حرفهای کلیشه ای کامنت را بخوان بعد جواب ت...می بده یا هیچ نگو
میلاد
Iran, Islamic Republic of
خانم های چادری واقعی کاری نمی کنند وسوسه شیاطین جن وانس بشوند واین جورچادری ها خط قرمز نه افتخار نظام اسلامی هستند.
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
واقعی و غیر واقعی ندارد.چادر چادر است.هم یک خلافکار میتونه ازش استفاده کنه هم یک ادم سالم و خوب.چادر ذات بد و کثیف را نمیتواند بپوشاند
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همینجوره.پس تعصب کورکورانه در هیچ مورد صحیح نیست
Iran, Islamic Republic of
من واقعا و عمیقا از طرز نگاه شما شگفت زده ام. مثلا در تلویزیون این اتفاق بارها و بارها برای افراد با حجاب کمتر یا با اسامی غیرمذهبی افتاده ولی هیچ اشکالی نداره اما اینجا.......
احسان
Iran, Islamic Republic of
گاهی یک نفری که با دین مشکل داره ممکنه شروع کنه به حرف زدن علیه قرآن و سایر مقدسات. ولی بعضی افراد پیدا می شوند که میشینند و ساعات ها فکر می کنند و زحمت می کشند وطرح وبرنامه می ریزند تا از لحاظ احساسی طرف مقابل یا شنونده ی سخنانشان را متقاعد کنند که فلان دستور قرآن چقدر بده.این گروه دوم بندگان زرنگ تری برای شیطان هستند. متاسفانه اهالی هنر سنما اکثرا در تمام دنیا و "برخی" از اون ها در ایران از این نوع بندگان شیطان هستند. جای بررسی دارد که علتش چیست. در نظر این افراد مخصوصا بحث حجاب و غیرت ونیز بحث جهاد از جمله منفورترین بحث های الهی و قرآنی است.البته غالبا خودشون دوس ندارند این حقیقت را قبول کنند و احساس می کنند دارند انتقاد سیاسی می کنند
Iran, Islamic Republic of
آقا احسان سلام
يك سوال: فكر كن شما الان تصميم گرفتي فيلمنامه يك فيلم رو بنويسي يا اونو كارگرداني كني. موضوع اين فيلم انتقاد از مديران بي لياقت و عقده اي و بي اخلاقي است كه در اين مملكت پستهاي مديريتي دارند. (ميدانيم كه چنين افرادي در مملكت هستند و فيلم هم قصد دارد منتقدانه اين افراد را به تصوير بكشد) شما تا اينجاي كار مشكلي ميبيني؟ منكر وجود اين آدمها هستي؟ مخالف ساخت فيلم براي نمايش و انتقاد از اين افراد هستي؟
خب حالا كه جواب اين سوال رو دادي ميريم سراغ سوال بعدي:
آيا نماد چنين مديراني ميتونه آقايي با كراوات و پاپيون يا خانومي با مانتو خفاشي يا طرح مانكني باشه؟ يعني آيا افرادي با اين طرز پوشش اصلاً ميتونن تو اين سيستم به رده هاي بالاي مديريتي برسن؟ يا اينجور آدما اگه حتي اعتقادي هم به چادر يا ظاهر مذهبي نداشته باشن بايد رياكارانه اين نوع ظاهر و پوشش رو براي خودشون انتخاب كنن تا توي اين سيستم بتونن برن بالا.
خب خيلي ممنون كه لطف كردي و به اين سوال هم جواب دادي. حالا با اجازتون من قصد دارم از تكنيك "پايان باز" استفاده كنم! و نتيجه گيري از تركيب دو سوال بالا رو به تماشاگران (ببخشيد خوانندگان) محترم واگذار كنم.
عزت زياد
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم.
من شخص دیگری هستم. اما جوابتون رو میدم.
چون تکنیک پایان باز، باعث انحراف برخی مردم میشه و نتیجه گیری های بی ربط به بار میاره، بنده تکنیک پایان بازت رو میشکونم و پایانش رو میبندم تا مردم رو بچه فرص نکنی و گولشون نزنی.
اگر کسی بخواهد فیلم بسازد و از مدیران انتقاد کند، ندیر را کراواتی نمیگذارد. چون مدیر کراواتی در سیستم نیست. اما اتفاقا مدیر ریشی هم در سیستم نیست. همه یا صاف کردن، یا پروفسوری هستن. مانتویی هم فت و فراوون. پس باید علت انتخاب مدیر ریشی یا چادری رو توضیح بده. مثلا بگه اکثریت مدیران، از این دست هستند. که نیستند!
یا در کنارشون، یه نماد مثبت هم قرار بده، مثلا یک ریشی یا چادری خوب که از سه تیغ ها خیلی بیشترند. اینطوری، به بیننده میگم من منظورم نوع پوشش اون ها نیست.
روش دیگه، اینه که یه دونه مدیر ناحسابی از ریشی ها قرار بده و یه دونه مدیر ناحسابی از سه تیغ هایی که باند اتوبان رو صورتشون درست میکنن. اینطوری هم میگه هدفم، اعتقادات خاصی نیست.
اما اگر اون فیلم ساز بیاد مدیر ناحسابی رو، یک فرد با ریش یا چادری بذاره که تو فیلم خیلی لمپن هستن و یه تسبیح هم بده دستشون، از اون طرف شخصیت های با اخلاق فیلم رو، از این کافرهای لاییک قرار بده، معلومه که غرض و مرض داره.
این پایان بسته، با واقعیت مطابق تره تا پایان باز شم.
ضمنا اینی که گفتم صورتشون رو اتوبان میکنن، واسه اینه که یادشون بیاد تراشیدن ریش با تیغ یا ماشین کوتاه، حرام است. واجب فراموش شده.
والسلام
Iran, Islamic Republic of
سلام داداش
من همون بالايي هستم (18:48) اخوي دقت نكرديا. اولاً بنده حرفي از ريش و پشم نزدم. ثانياً اينكه ميفرماييد خانمهايي كه در پستهاي مديريتي رده بالا هستن مانتويي هستن رو با اجازه بزرگترها قبول ندارم. اما بحثي هم ندارم. چون حرفم چيز ديگه اس كه شما دقت نكردين. حرف من اينه كه آقا احسان ميخواد يك فيلمي بسازه براي نقد آدهاي رياكار نه آدماي بي لياقت. پس حتي اگه يك خانوم مدير رده بالا با مانتو خفاشي هم داشته باشيم ايشون نمي تونه اونو ملاك كارش قرار بده بايد يك نفر چادري رو نشون بده. البته فرمايش شما هم متين. ميگي خب آقا احسان بايد يك چادري خوب رو بذاره كنار يك چادري بد تا مردم فكر نكنن همه چادري ها اينجوري هستن. حرفت حساب. اما منكه فيلمو نديدم. شما هم احتمالاً نديدي. پس فعلاً به كسي فحش نديم تا فيلم اكران بشه. ضمناً اينكه گفتي ريشوهاي خوب از سه تيغه هاي خوب خيلي بيشترن رو من نتونستم دقيق احراز كنم. حالا اينا رو ولش كن. خودت چطوري؟
Iran, Islamic Republic of
من خوبم شش ما چطوری؟
در شرایط برابر که ما اعمال آدم ها رو نمیدونیم، یه کسی که میگه حکم الله را، رعایت میکنم و ریش میذارم، بهتره یا کسی همین یک گناه رو مرتکب میشه؟ شرایط دیگه کاملا برابر. حالا احراز شد چطوری میشه که انجام دهنده حکم، یه کار خوب جلوتره و پایمال کننده، یک کار بد جلوتره؟
در مورد چادر هم همینطور. حجاب نیز.
روش دیگه اینه که یه نگاه بندازی دور و برت ببینی شهداء و جانبازان و امامان جماعت و علماء و عرفاء و اهل مسجد و نماز جمعه، بیشتر کدوم تیپی هستن.

"‌در پناه خدا"
احسان
Iran, Islamic Republic of
حرف های شما متین..جواب دو تا سوالتون هم مثبت...اما به امثال فیلمی که در بالا اشاره شده حرف شما نمیخوره..چون هنرمند اگه بخواد میتونه یه جوری فیلم بسازه که مخاطبش احساس کنه که این اصول دینی اصول خوبی هستند اما برخی از مدیران بد پایبندی شان به این اصول ریاکارانه است و بقیه ی انتقاداتش را در ادامه مطرح کند..اما هیچ رنگ و بویی از نگاه مثبت فیلم ساز به اصول مطرح شده، در این فیلم ها نیست یا هیچ تلاشی برای تفکیک این دو مسأله وجود ندارد.و این نشون میده که در دل انتقاد سیاسی هنرمند، یک مخالفت با مباحث قرآنی هم در حال انتقال به تماشاگران است
Iran, Islamic Republic of
سلام آقا احسان
من از اين فيلم دفاع نكردم و نمي كنم. چون اونو نديدم. فقط ميخواستم بگم اين معيار كه اگر ما تو فيلم يك چادري بد داشتيم پس حتماً فيلمساز آدم غير مذهبي (يا حتي ضد مذهبي) هست، خيلي معيار دقيقي نيست مگر اينكه چن تا معيار ديگه هم بذاريم كنارش و بتونيم نتيجه گيري كنيم. (مثلاً همين معياري كه شما گفتي و من نميدونم رعايت شده يا نشده). همين.
Iran, Islamic Republic of
ميرن يه رنگ روغن به چادر ها ميزنن كه بگن ما هم متجدد هستيم و ولي اصل داستان فرقي نميكنه!
...
Iran, Islamic Republic of
هدف زدن چادری ها وبایکوت کردن اون هاست .
Iran, Islamic Republic of
دچار توهم هستی
Iran, Islamic Republic of
فیلم علیرغم اینکه سعی می کند مثلا بی طرف باشد اما با نوشتار آخری کاملا مشت خود را باز می کند و مشخص می شود هشتاد دقیقه مغز مخاطب را برای چی هدف گرفته !!! گاف بزرگ فیلم هم زمانی است که یاسر بصورت محضری اجازه خروج به افروز می دهد ولی بیرون از محضر منصرف می شود و برگه محضری را پاره می کند ایکاش کارگردان محترم یکبار برای گرفتن یک برگه گواهی امضا اقدام می کردند و متوجه می شدندکه با پاره کردن برگه اصل امضا محفوظ است و با بیست هزارتومان می تواند رونوشت دیگری تهیه کند.و اینکه فیلم از دقیقه پنجاه ببعد برای پیشبرد داستان نفس نفس می زند تا در دقیقه حدود هشتاد جانش بالا می اید و فیلم تمام می شود.
هدف برداشتن حجاب از سر زن ایرانی ومسلمان است اینها مقدمه است
United Arab Emirates
بنده برخلاف شما فکرمیکنم انچه در این قصه بیان شد اینه که چلدر هم مثل خیلی از لباس ها و نما های دیگه از طرف غیرباورمندها دزدیده شد این خانم باوری به چادر ندارد ولی بخاطر گرفتن این شغل که حجاب الزامیست. خودش را چادری نشان میدهد ولی بااعمالی کاملا مخالف
Iran, Islamic Republic of
خیلی از خلافکاران اسامیشان محمد و علی و ... است.چادر و اسم انسان را تطهیر نمیکند.
Iran, Islamic Republic of
اونهایی که منفی رای دادن بگن اگر یک فرد خلافکار چادر سر کنه یک دفعه فرشته میشه؟ و اگر میشه به جه استناد علمی
Iran, Islamic Republic of
خیر فرشته نمیشه. بله زن چادری مزخرف هم داریم. اما چه ربطی داره؟
ما میگیم انداختن چادر، یک وظیفه است. یک کار مهم و خیر است. یک عبادت است. این وظیفه و عبادت رو با اعمال سخیف، ضعیف نکنید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
پس اینور باشه زنهای عربستانی که یکسره حتی صورت خود را هم می پوشانند باید فرشته باشند و اونجا بهشت برین!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگه ذات انسان پاک باشه در درجه اول مانتو مانکنی نمیپوشه؛ عزیزززززممم
Iran, Islamic Republic of
چرا چرت و پرت میگویی
Iran, Islamic Republic of
بحث و منحرف نکنید ببینید تو سینما اصلا تو فیلماتون چادر معنی نداره بحث اینه که چرا یه چادری باید تو این فیلما اعمال شیطانی مثل دروغ و افترا و ... را انجام بده. باباتون خوب ننتون خوب هرجور عشقتون میکشه دارید تو جمهوری اسلامی فیلم میسازید کسی کاریتون نداره چرا دنبال خراب کردن چادر و مسلمانیه مردمید.و الا چمیدونم هم قاتل چادری هست هم عابدچادری. بحث شخص نیست چرا ارزش چادر را زیر سوال میبرید؟ فیلم روی باورها و تفکرات مخاطب که برای تماشا انتخابش کرده تاثیر میگذارد چرا عناد و دشمنی با نمادهای پسندیده اسلام؟؟
حقگو
Iran, Islamic Republic of
سایت جهان سلام.نظری براتون ارسال کردم نذاشتید.اگه به خاطرطولانی بودنش هست بیزحمت در دو کامنت بذارید به نظرم بدنیست.باتشکر
کاربر محترم
با سلام و تشکر. خواهشمند است ضمن بازبینی مطلب خود شخصا اقدام کرده و نکاتی که می تواند نوشته شما را خدشه دار سازد را تصحیح کنید . جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در واقعیت خیانتکاریشون هم بیشتره زیر اون پوشش
فرانک
United States
باز هم سیاه نمایی چادر سیاه!!!!!
هفت رنگ است و هفت اورنگ
نیست بالاتر از سیاهی رنگ
اکثر خانمهای چادری بسیار متین و محترم هستند. ولی در بین خانمهای مانتو دار و حتی بی حجاب هم افراد با شخصیت و محترم و درستکار کم نیست.
نوع پوشش خبر نمیدهد از سر درون......