چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

مقام عراقی: امام خمینی و امام خامنه‌ای "وجدان امت" هستند

دوشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب: 308952
ابراهیم الجعفری در واکنش به اعتراضات برخی نمایندگان عراقی در خصوص انتشار تصاویر امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی در بغداد اعلام کرد که دو مراجع بزرگ "وجدان امت" هستند.
به گزارش جهان به نقل از "شفق نیوز"، ابراهیم الجعفری، رئیس ائتلاف ملی عراق از "حیدر الملا"، نماینده ائتلاف "العراقیه" در پارلمان این کشور خواست تا نسبت به اظهارات امروز درباره انتشار تصاویر امام خمینی و آیت‌الله خامنئی در برخی مناطق بغداد، عذرخواهی کند.

ابراهیم جعفری امروز در نشست خبری با حضور اعضای ائتلاف ملی که در پارلمان عراق برگزار شده بود، گفت: به نظر می رسد حیدر الملا جایگاه مراجع مسلمانان در تاریخ را نشناخته و یا اینکه تظاهر به عدم شناخت آنها می کند.

وی در ادامه افزود: حیدر الملا گویا نمی داند که تعداد مقلدین این دو مراجع از سطح ایران اسلامی فراتر رفته و به دیگر کشورهای اسلامی نیز رسیده است.

ابراهمیم الجعفری گفت: دو مرجع تقلید نامبرده "وجدان امت" هستند و همیشه در کنار وحدت مسلمانان ایستادند و علیه تفرقه میان مسلمانان اهل تسنن و شیعه موضعگیری کردند.

رئیس ائتلاف ملی عراق گفت: مواضع امام خمینی(ره) در یاری کردن ملت فلسطین و وحدت مسلمانان بر کسی پوشیده نیست و در ادامه راه وی امام خامنه ای نیز خواستار وحدت و اتحاد همه مسلمانان جهان شد و همان مواضع امام خمینی را اتخاذ کرد.

الجعفری گفت: حیدر الملا، نماینده پارلمان عراق باید به این مواضع احترام بگذارد و آنها را قدر بداند.

وی در واکنش به دعوای برخی از نمایندگان مجلس بر سر انتشار تصاویر دو مراجع عالیقدر اعلام کرد امیدواریم که هیات رئیسه مجلس درباره این مساله تحقیق و واکنش نشان دهد تا چنین برخوردهایی تکرار نشود.

گفتنی است که حیدر الملا پنجشنبه گذشته در سخنرانی هفتگی نخست وزیر عراق و عذر خواهی نور المالکی از مردم عراق به خاطر حملات نیروهای امنیتی اعلام کرد که نخست وزیری باید به خاطر انتشار تصاویر امام خمینی و خامنه ای در خیابان های بغداد عذرخواهی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *