چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۳
اقدام عجیب وزارت علوم دولت اعتدال

داس توفیقی به دانشجویان بورسیه خورد

قبولی پذیرفته‌شدگان بورس ۹۲ تعلیق شد
يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 308590
سرپرست جدید وزارت علوم دولت اعتدال در اقدامی بی‌سابقه، قبولی پذیرفته‌شدگان بورس ۹۲ را تعلیق کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در حالی که سالیانه با در نظر گرفتن اعلام نیاز دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و پس از تامین اعتبارات لازم در وزارت علوم برای ثبت‌نام بورس فراخوان صادر شده و پس از طی مراحل و تشریفات اداری شورای بورس وزارت علوم و کسب امتیازات لازم توسط متقاضیان، اسامی پذیرفته شدگان اعلام می‌شود، سرپرست وزارت علوم دولت اعتدال در اقدامی بی سابقه، دستور تعلیق قبولی پذیرفته شدگان بورس سال ۹۲ و بورسیه‌های سنوات قبل که هنوز حکم بورس تحصیلی آنان صادر نشده است، صادر کرد.

در ابلاغیه مرتبط آمده است که وجود مشکلات اعتباری دلیل این اقدام بوده است.

جای پرسش دارد که چرا بایستی پذیرفته شدگان هزینه و تاوان عدم تسلط مدیران جدید به فرآیندهای اداری و آیین نامه‌های وزارت علوم را بپردازند؟ و اگر در سال ۸۴ زاهدی وزیر علوم وقت در هنگام تحویل گرفتن وزارت علوم از توفیقی چنین ابلاغیه‌ای صادر می‌کرد، ممکن بود چه واکنش‌هایی در مقابل آن بروز کند؟

متن این ابلاغیه به شماره ۸۰۸۹۴ / و مورخ ۱۳۹۲/۶/۲ به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر ملاباشی

معاون محترم وزیر و رئیس سازمان دانشجویان

با سلام

پیرو مذاکرات تلفنی مورخ ۱۳۹۲/۵/۳۰ مجددا تاکید می‌گردد که با توجه به مشکلات اعتبارات سال جاری تا اطلاع ثانوی از ایجاد هرگونه تعهد جدید، صدور ابلاغ بورس و اعلام موافقت با بورس به افراد اکیدا خودداری فرمایید.»

با آرزوی توفیق الهی

دکتر جعفر توفیقی

سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با داس نیامدند بلکه با تبر امدند
کسی که در فتنه چنین سابقه ای داشته باشه بیش از این انتظار نیست
بله...
حالا اولشه...این آقایون با شعار خوش رنگ و لعاب اعتدال همچین درو کنند که بنشین و تماشا کن...
فعلا از دانشجویان بورسیه شروع کردند و احتمالا می خوان جلوی ارتقای تحصیلی یک عده دانشجوی انقلابی و متعهد رو بگیرن...
حالا حالاها برنامه دارند...
خدا کنه که مجلس هوشیار باشه و به ایشون رای نده...
خیلی ممنون از انتشار این خبر. این کار به قدری به قشر نخبه و جوانان متخصص این مملکت ضربه می زند که اصلا نمی توان به عنوان یک خبر به آن پرداخت. این کار صرفا در قالب یک خیانت ملی بی سابقه قابل تحلیل است. سرپرستی که از بخارست مدرک تحصیلی گرفته، با یک نامه دو خطی، هزاران جوان را که سالهای سال درس خواندند و کار پژوهشی انجام دادند، به بهانه واهی نبود بودجه ناامید و نابود کرد. اینجا دو سوال اساسی مطرح است:

اول اینکه حقوق ماهیانه حدود 650 هزار تومانی این افراد چقدر بار مالی ایجاد می کند که دولت نتواند آن را تامین کند و

2-با تدبیر سال گذشته وزارت علوم در احکام بورس بندی اضافه شد که نوشته شده"مزایای مندرج در این حکم امتیاز اعطائی بوده و صرفا در صورت تامین اعتبار قابل پرداخت می باشد" این بدین معنی است که امضای احکام حقی به جهت مالی برای دانشجویان بورسیه ایجاد نمی کند. حال سوال اینجاست چرا سرپرست فتنه گر از هم اکنون با گرز و چماق به جان افراد افتاده است؟

آیا این کار او را نمی توان در قالب یک سناریو به منظور تسویه های مشکوک در دانشگاه ها قلمداد کرد؟ آیا توفیقی که در حال حاضر به نام سرپرست، به هزاران دلیل مورد اتهام بوده و به احتمال قوی پاسخی برای هزاران ابهام درباره عملکردش در فتنه و دوران اصلاحات ندارد، دست به چنین اقداماتی می زند، فردا که وزیر شد امید هست که به دنبال ثبات و آرامش در وزارت علوم و دانشگاه ها باشد یا اینکه اقدام به انتقام های وسیع تر خواهد زد و کشور را به ورطه نابودی خواهد برد؟