شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۱

منتخب اصلاح طلب: بی‌بروبرگرد تمام 3 هزار و 700 و خرده‌ای نفر بورسیه خلاف قانون بود!

سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب: 493297
تمام 3 هزار و 700 و خرده‌ای بورس خلاف قانون بوده است!
به گزارش جهان، محمود صادقی منتخب اصلاح طلب مجلس دهم در بخشی از مصاحبه تفصیلی خود با فارس همه افراد بورسیه شده را متهم به نقض قانون کرده است که به شرح زیر از نظرتان می گذرد:

* شما در وزارت علوم به رابطه با بورسیه‌ها سروکار داشتید.

صادقی: به طور مستقیم خیر. من با حکم آقای فرجی دانا مدیرکل ارزیابی عملکرد به تعبیری بازرسی و پاسخگویی به شکایات بودم. بحث بورسیه‌ها در حوزه معاونت دانشجویی پیگیری می‌شد. خودش اداره کل حقوقی دارد و آن‌ها پیگیر بودند اما بنده نیز طبعاً مرتبط بودم و جالب این است که من بیشتر با بورسیه‌هایی که از وزارت علوم شکایت می‌کردند، سروکار داشتم.

* نظر حقوقی شما دراین‌باره چیست؟

صادقی:‌ نظر حقوقی بنده در این خصوص این است که تمام بورسیه‌ها غیرقانونی بود. بی‌بروبرگرد تمام 3 هزار و 700 و خرده‌ای بورس خلاف قانون بوده است.

* چرا؟

صادقی: چون همه این افراد بدون آزمون حکم بورس دریافت کرده بودند اما در بورسیه‌ها دسته‌بندی‌های مختلف صورت گرفته بود که شدت و ضعف‌ها بررسی شود. در دل این بورسیه‌ها دسته‌بندی‌های مختلف بود چون بعضی‌ها بورسیه گرفته بودند که با هیچ موازین قانونی سازگار نبود اما برخی از بورسیه‌ها را می‌توان با تسامحی پذیرفت. قبل از تشکیل دولت تدبیر و امید در سال 90 الی 91 دیوان محاسبات برای بورسیه‌ها پرونده تشکیل داده بود. من مدارکش‌ را همراهم دارم. خود حسابرس دیوان محاسبات به وزارت علوم اخطار داده است که این پرداخت‌ها غیرقانونی است. الآن هم معتقدم وزارت علوم در پرداخت این بورسیه‌ها غیرقانونی عمل می‌کند و باید پاسخگو باشند. من چندی پیش با دادستان دیوان محاسبات دیدار داشتم وی گفت من کیفرخواست علیه وزیر سابق علوم، یعنی آقای دانشجو و مسئولان بورس را نوشته ام اما جرأت نمی‌کنم صادر کنم این عمق ماجرا است.

* ما این طور که شنیده شده وزارت علوم در حال حاضر تلویحاً این پرونده را بسته است.

صادقی: اگر این عقب‌نشینی صورت گرفته، غیرقانونی است. من ازلحاظ حقوقی این مطالب را عرض می‌کنم چون در قبال بیت‌المال مردم مسئول خواهم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
گل وبلبله همه چی