دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
۱

اردوغان: از واکنش آمریکا غمگین شدم

شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب: 308393
نخست‌وزیر ترکیه که هفته قبل گفته بود مدارکی دارد که نشان می‌دهد اسرائیل عامل کودتای مصر است، می‌گوید از واکنش منفی آمریکا به این اظهارات ناراحت شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید از واکنش کاخ سفید به انتقاداتش از اسرائیل، غمگین شده است.

اردوغان هفته گذشته بعد از اقدام خشن ارتش مصر در سرکوب حامیان «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنارشده این کشور، به شدت از این اقدام انتقاد کرد و گفت مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد اسرائیل در کودتای نظامیان در مصر نقش داشته است.

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید از این اظهارات اردوغان انتقاد کرد و آن را «پرخاشگرانه، بی‌اساس و غلط» توصیف کرد.

نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید: زمانی که این حرف را زدم، کاخ سفید به من پاسخ داد. این مرا غمگین کرد. چرا که کاخ سفید طرف صحبت من نبود. منظور من اسرائیل بود، نه آمریکا.

وی افزود: نمی‌دانم چرا آمریکا باید به من جواب دهد. آن‌ها نباید به این موضوع اشاره می‌کردند، نباید چنین واکنشی نشان می‌دادند. ما هر دو عضو ناتو هستیم و یک متحد نباید چنین رویکردی نسبت به دیگری داشته باشد.

با برکناری «محمد مرسی» مصر، اردوغان به شدت از ارتش این کشور انتقاد کرده و همچنان به حمایت از اخوان‌المسلمین و مرسی ادامه می‌دهد. همین موضوع موجب بروز اختلاف میان آنکارا و واشنگتن شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمدامین
سلام
بنده خدا هنوز گرمه نمیدونه امریکا با هیچ کدوم از کشورهای مسلمان متحد نیست.
تنها متحدهای واقعی امریکا، اول اسرائیل، بعد انگلیس و بعد هم به تناسب نیاز برخی کشورهای اروپایی هستند.