يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
اردوغان:

تکیه آمریکا به تروریست ها خطای بزرگی است

سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 594579
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت: تکیه آمریکا به گروه های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) به منظور ایجاد ثبات و امنیت در منطقه، یک خطای بزرگ است.
تکیه آمریکا به تروریست ها خطای بزرگی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا،  روزنامه صباح نوشت: اردوغان در مصاحبه با روزنامه الشروق الجزایر اظهار کرد: آمریکا از متحدان قدیمی ترکیه محسوب می شود اما این اواخر در موضوعات مختلف منطقه ای به ویژه در حل بحران سوریه، مبارزه با داعش و سایر گروه های تروریستی بین آنکارا و واشنگتن اختلافات عمیقی به وجود آمده است.

وی تاکید کرد: تکیه آمریکا به گروه های تروریستی پ.ک.ک، ی.پ.گ و پ.ی.د به منظور ایجاد ثبات در منطقه خطای بزرگی است و ما از دولتمردان ایالات متحده آمریکا خواستیم که با دشمنان ما همکاری نکنند و ضروری است که ترکیه را به عنوان مطمئن ترین متحد خود در منطقه درک کنند.

به گزارش ایرنا، مقامات ارشد ترکیه به ویژه رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور بارها در سخنان خود به ارسال سلاح به نیروهای ی.پ.گ از سوی آمریکا اعتراض کرده و خواستار توقف آن شده اند.

مقامات آنکارا مدعی هستند که تقویت و حمایت از گروه های پ.ک.ک، پ.ی.د و ی.پ.گ تهدیدی علیه امنیت ملی ترکیه است.

ترکیه همه این گروه ها را تروریستی خوانده و خواستار توقف ارتباط آمریکا با آنها شده است اما آمریکا در دو سال اخیر با گسترش مناسبات خود با این گروه ها، به تجهیز آنها پرداخته و بنا به ادعای مقامات و رسانه های ترکیه، در یک سال گذشته بالغ بر پنج هزار کامیون سلاح در اختیار آنها قرار داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *