جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

شلیک‌موشک‌شیمیایی تروریست‌ها‌به دمشق

پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 307941
سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که موشک حامل مواد شیمیایی به منطقه الغوطه الشرقیه در حومه دمشق از مواضع گروه‌های تروریستی و با هدف ممانعت از برگزاری کنفرانس "ژنو۲" درباره سوریه شلیک شد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری "اونلی لیبنانون" نوشت: الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که "موشک حامل مواد شیمیایی به منطقه الغوطه الشرقیه در حومه دمشق از سوی گروه های مسلح شلیک شد".

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: موشک های دست ساز حامل مواد شیمیایی صبح روز گذشته از مواضع گروه های مسلح به حومه دمشق به همان روشی که تروریست‌های از آن در حمله شیمیایی به خان العسل در ۱۹ مارس گذشته استفاده کرده بودند، شلیک شد.

وی در ادامه افزود: نکته جالب توجه این است که رسانه های منطقه به سرعت انتشار خبر ادعای استفاده ارتش سوریه از سلاح های شیمیایی در حمله به حومه دمشق اقدام کردند گویا دستور همجمه رسانه ای علیه دولت سوریه را دریافت کردند تا آن را مسئول این حمله معرفی کنند.

وی در ادامه افزود: ما بار دیگر ازحامیان گروه های مسلح تندرو می خواهیم تا تمام تلاش خود برای جلوگیری از اقدامات تحریک آمیز را به کار بگیرند و این هجمه های رسانه ای با هدف مانع تراشی در برگزاری کنفرانس ژنو۲ درباره بحران سوریه صورت می گیرد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز روز گذشته با اشاره به حمله شیمیایی امروز به منطقه الغوطه الشرقیه در حومه دمشق، خواستار تحقیقات عادلانه و حرفه ای درباره این مساله شد.

مخالفان دولت بشار اسد موسوم به "ائتلاف ملی مخالفان سوریه" در بیانیه ای مدعی شدند که بیش از ۱۳۰۰ نفر در حادثه امروز منطقه الغوطه الشرقیه دمشق کشته شدند.

این ائتلاف ضمن محکومیت حادثه کشتار امروز در حومه دمشق مدعی شد که نظام سوریه همچنان به قتل و کشتار خود ادامه می دهد و جهان در قبال فاجعه انسانی در سوریه مسئول است.

رسانه های حامی تروریست های سوریه مدعی شدند که ارتش سوریه از سلاح های شیمیایی برای کشتار امروز مردم سوریه در حومه دمشق استفاده کرده است.

این در حالی است که ارتش سوریه در بیانیه‌ای در واکنش به حملات شیمیایی روز چهارشنبه در حومه دمشق اعلام کرد که ادعای گروه های تروریستی و رسانه های حامی آنها در این باره تنها تلاشی بی فایده جهت سرپوش گذاشتن بر شکست آنها در میدان نبرد است.

مرکز فرماندهی کل ارتش سوریه در بیانیه ای در واکنش به اخبار منتشر شده درباره استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی در منطقه الغوطه الشرقیه دمشق اعلام کرد که "شبکه های رسانه ای فتنه و خونریز مردم سوریه بار دیگر به دروغ خبر دادند که ارتش سوریه امروز از سلاح های شیمیایی در حومه دمشق استفاده کرده است".
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *