شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

‫آمریکا ادعای روسیه را رد کرد

چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 298349
آمریکا امروز(چهارشنبه) ادعای روسیه مبنی بر استفاده شورشیان سوریه از سلاح شیمیایی در جنگ داخلی این کشور را رد کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: جی کارنی سخنگوی کاخ سفید امروز(چهارشنبه) گفت: ما هنوز هیچ مدرکی ندیده‌ایم که نشان بدهد به جزء دولت سوریه، کس دیگری توانایی استفاده از سلاح شیمیایی را داشته باشد.

این در حالی است که ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، مسکو اسناد و مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد مخالفان مسلح سوری از سلاح‌های شیمیایی در حلب استفاده کردند و این اسناد به دبیرکل سازمان ملل تحویل داده شد.

وی در ادامه افزود: نتایج بررسی‌های انجام شده و نمونه‌هایی را که کارشناسان روسی از محل اصابت سلاح‌های شیمیایی و خمپاره در خان العسل حلب برداشته‌اند، تقدیم دبیرکل سازمان ملل کردم.

چورکین همچنین گفت: نمونه‌های اخذ شده در آزمایشگاه روسی که مورد تأیید رسمی سازمان منع استفاده از تسلیحات هسته‌ای است، مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت.

این تحقیقات به‌طور دقیق نشان می‌دهد که گروه‌های شورشی در نوزدهم ماه مارس گذشته [۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۱] چندین موشک غیرمجاز به‌سمت خان العسل برای تسلط بر ارتش سوریه شلیک کردند.

به‌گفته چورکین، نتایج تحقیقات به‌طور واضح نشان می‌دهد که مهماتی که از آن در خان العسل استفاده شده بود در یک قالب غیرصنعتی ساخته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *