يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱
۲

بازگشت دانشگاه عباسپور به وزارت نیرو

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب: 307311
وزير نيرو خاطرنشان کرد: کار واگذاري دانشگاه صنعت آب و برق يک ندانم کاري بسيار بدي بود که اتفاق افتاد.
به گزارش جهان به نقل از "برق نیوز"، حميد چيت‌چيان وزير نيرو با بيان اين مطلب گفت: سطح دانش ما بسيار خوب است اما بايد آن را به سطح جهاني ارتقا دهيم. اگر دانش را در اين حد نگه داريم نمي توانيم نيازهاي آينده را تامين کنيم.
 
وزير نيرو خاطرنشان کرد: کار واگذاري دانشگاه صنعت آب و برق يک ندانم کاري بسيار بدي بود که اتفاق افتاد.
 
چیت‌چیان در مورد واگذاری دانشگاه صنعت آب و برق نیز گفت: صنعت آب و برق، صنعتی مبتنی بر دانش و کار پیچیده‌ای است. این صنعت با تحولات بسیار بزرگی در زمینه تکنولوژی نیز مواجه بوده است.
 
وی تصریح کرد: ما برای این‌که پا به پای دنیا در این تکنولوژی و صنعت پیش برویم، راهی نداریم جز این که پایه دانش کارکنان و مدیران صنعت را ارتقا دهیم. وزیر نیرو ادامه داد: لازمه این کار داشتن یک مرکز مجهز و کاربردی در زمینه صنعت آب و برق است. در یکی دو سال گذشته در شورای عالی اداری تصمیمی گرفته شد مبنی بر این‌که دانشگاه شهید عباسپور که با پایمردی‌های این وزیر شهید گذشته بنا نهاده شده بود به یکی از دانشگاه‌های وزارت علوم منتقل شود.
 
چیت‌چیان تصریح کرد: وزارت علوم دانشگاه‌های متعددی دارد که وظیفه خود را انجام می دهند اما خلاء آموزش‌های کاربردی در سطح کارشناسی و مدیریتی برای صنعت قابل تحمل نیست. وی افزود: ان‌شاءالله با مذاکره‌ای که با سرپرست وزارت علوم خواهیم داشت در جبران این خلاء تلاش می کنیم و امیدواریم دانشگاه صنعت آب وبرق بتواند به رسالت خود ادامه دهد.
 
 وی افزود: حیات صنعت آب و برق به این وابسته است که این دانشگاه را داشته باشیم و اگر با تعامل نتوانیم این دانشگاه را حفظ کنیم قطعا باید دانشگاه جدیدی را پایه گذاری کنیم تا حیات صنایع آب و برق به خطر نیفتد.
 
چيت‌چيان با تاکيد بر لزوم اين که اقتصاد صنعت به دانش پايه تبديل شود گفت:‌ اگر جايي خدمات ما با منافع مردم ناسازگار باشد، ما آن را طرح زير پا مي‌گذاريم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ز
Iran, Islamic Republic of
وزارت نیرو از دانشگاه های وزارت علوم سود ببرد و تعامل داشته باشد نه اینکه دانشگاه جدا داشته باشد
استاد تحقیر شده در شهید بهشتی
انشا الله باز میگردد