شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
اندیشکده گروه بحران بین‌الملل عنوان کرد؛

آمریکا باید محرمانه با ایران مذاکره کند

سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب: 306018
اندیشکده «گروه بحران بین‌الملل» به واشنگتن توصیه کرده است که با تهران وارد مذاکره مستقیم اما محرمانه شود.
به گزارش جهان، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: یک اندیشکده معتبر اروپایی روز سه‌شنبه به واشنگتن توصیه کرد با تهران وارد مذاکرات مستقیم محرمانه شود. این اندیشکده به کشورهای غربی هم توصیه کرده است که انتظار نداشته باشند دولت جدید ایران، به آن‌ها امتیازات گسترده دهد.

اندیشکده «گروه بحران بین‌الملل» در گزارش خود نوشته است که آمریکا و کشورهای اروپایی باید برای آنکه شانس موفقیت مذاکرات را افزایش دهند، اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را متوقف کنند.

این اندیشکده در ابتدای گزارش خود می‌نویسد: در منطقه‌ای که تقریبا هیچ‌چیزی جز اخبار بد از آن بیرون نمی‌آید، روی کار آمدن «حسن روحانی» به عنوان رئیس‌جمهور ایران، کورسویی از امید را ایجاد کرده است. البته هنوز بیشتر از پاسخ، سوال وجود دارد.

در مورد میزان اختیارات وی، در مورد نگاه او به برنامه هسته‌ای که او مدت‌هاست در جریان آن بوده، و همچنین در مورد میزان انعطاف و صبری که غرب باید نشان دهد. با این حال، با وجود آنکه، دو طرف احتمالا فعلا محتاطانه عمل می‌کنند، اما اکنون زمان آن است که طرح‌های بلندپروازانه‌تری به میز مذاکرات آورده شود و مذاکرات چندجانبه کنونی، با یک کانال مذاکرات دوجانبه بین ایران و آمریکا و دایره‌ای گسترده‌تر از موضوعات مرتبط با امنیت منطقه‌ای، تکمیل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *