چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

تلخ و شیرین خاطرات وزیر دادگستری

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 304737
وزیر دادگستری دولت دهم گفت: اختلاف بین قوا، تلخ‌ترین و لبخند رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد اعضای دولت، تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطره چهار ساله من بوده است.
به گزارش جهان، سیدمرتضی بختیاری وزیر دادگستری دولت دهم در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سوال که چه اقدامات و برنامه‌هایی از دوران شما به وزیر بعدی دادگستری محول شده است، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش‌هایی که همکاران در وزارت دادگستری، سعی کردیم اقدامات و کارها به روز باشد.

وی ادامه داد: برخی از برنامه‌ها مانند برنامه سال ۹۲، سالانه هستند و برخی دیگر دوره‌ای؛ مانند برنامه ۵ ساله که براساس ماده ۲۱۷ برنامه پنجساله پنجم، در دولت تصویب شده و براساس آن، وظایف و تکالیفی را بر دوش وزارت گذاشته است که طبق آن زمان‌بندی و اجرا می‌شود.

تعیین وظایف اصل ۱۶۰ قانون اساسی؛ مهم‌ترین مسئله‌ای که وزیر بعد باید پیگیری کند

بختیاری در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین توصیه شما به وزیر بعدی دادگستری چیست، خاطرنشان کرد: کار اساسی که باید در دوره جدید وزارت دادگستری صورت بگیرد،‌تعیین وظایف اصل ۱۶۰ قانون اساسی است؛ در بند «ع» ماده ۲۱۱ برنامه پنجساله پنجم، قوه‌قضاییه مکلف شده که در جهت افزایش و استفاده از ظرفیت‌های وزارت دادگستری، لایحه‌ای تهیه و تقدیم کند. این لایحه را سال ۹۰ تهیه کردیم و خدمت رئیس قوه‌قضاییه فرستادیم. به نظرم یکی از مسائل مهمی که وزیر بعدی دادگستری برادر بزرگوارم حجت‌الاسلام پورمحمدی پس از رأی اعتماد باید پیگیری کند، همین موضوع است.

لایحه دولت برای افزایش اختیارات وزیر دادگستری خلاف قانون اساسی بود

وزیر دادگستری همچنین درباره طرح افزایش اختیارات وزیر دادگستری گفت: براساس ماده ۲۱۱، این کار به قوه‌قضاییه مکلف شده است؛ لایحه‌ای در دولت تصویب شد و چون این لایحه با توجه به قضایی بودن ماهیت آن، باید از سوی قوه‌قضاییه ارائه می‌شد و همچنین برخلاف قانون اساسی بود، به مجلس رفت و تا جایی که اطلاع دارم در مجلس اعلام وصول نشد و برای رفع نواقص به دولت بازگشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به سابقه فعالیت در استانداری، اگر پیشنهادی در این زمینه از طرف دولت جدید به شما شود، می‌پذیرید، اظهار داشت: هنوز تصمیمی برای آینده نگرفته‌ام اما چون پست قضایی بنده، قاضی دیوانعالی کشور است، قاعدتا به دیوانعالی کشور می‌روم.

اختلاف بین قوا؛ تلخ‌ترین خاطره

بختیاری درباره تلخ‌ترین خاطره از زمان فعالیت ۴ ساله در دولت دهم گفت: موارد اختلافی که بین قوا مطرح می‌شد و برخی اوقات حاد هم می‌شد،‌واقعا تلخ‌ترین لحظات زندگی من محسوب می‌شد؛ حتی در تمام دوران عمرم به اندازه‌ای که در جریان تشدید این اختلافات به من استرس وارد می‌شد و اعصابم به هم می‌ریخت، در هیچ بخشی از زندگی‌ام چنین اتفاقی نیفتاده بود.

لبخند رضایت مقام معظم رهبری؛ شیرین‌ترین خاطره

وزیر دادگستری همچنین درباره شیرین‌ترین خاطره خود از حضور در دولت گفت: دیدار با مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان و لبان خندان ایشان که حاکی از ابراز رضایت از عملکرد اعضای دولت بود، از شیرین‌ترین لحضات زندگی من بوده است.

وی همچنین یکی دیگر از خاطرات شیرین خود را مربوط به زمان استانداری ذکر کرد و افزود: حضور در روستا‌ها و در کنار مردم بودن واقعا فراموش‌نشدنی است؛ مخصصوا در مواردی مانند گازرسانی به مناطق محروم که شاهد اشک شوق روستاییان بودیم، این لحظات واقعا بهترین لحظات بود و فراموش نمی‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *