يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

ارسال گزارش ستاد مبارزه با مفاسد به رهبری

يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۱۳
کد مطلب: 275983
وزیر دادگستری از تقدیم گزارش عملکرد «ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی» در دولت نهم و دهم به محضر مقام معظم رهبری جهت ارایه‌ی رهنمود از ایشان، خبر داد.
به گزارش جهان، سیدمرتضی بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عملکرد دولت‌های نهم و دهم در موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی و در تشریح عملکرد ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: تا آنجا که در جریان هستم گزارشی از عملکرد ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی به طور مستند به محضر مقام معظم رهبری تقدیم شده و براساس اطلاع اینجانب رییس‌جمهور نیز دستور دادند که خلاصه‌ای از این گزارش و موضوعات بررسی شده در جلسات اصلی و فرعی این ستاد به نحو مقتضی به اطلاع‌ عموم مردم برسد.

وی افزود: بنده در دولت دهم در کلیه‌ی جلسات اصلی و به تعداد قابل توجهی در جلسات فرعی ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی حضور داشته‌ام. این ستاد در مجموع جلسات اصلی و کارگروه‌های فرعی خود در دولت دهم بالغ بر 329 جلسه تشکیل داده است.

عضو ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: 56 جلسه‌ اصلی ستاد بوده است. 66 جلسه مربوط به معوقات بانکی، 13 جلسه مربوط به شیوه‌ی وصول مطالبات، 21 جلسه کارگروه رفع موانع حقوقی - که مسوولیت این کارگروه با من است - 63 جلسه کارگروه مبارزه با زمین‌خواری، 56 جلسه کمیته تعیین تکلیف تعاونی‌های مسکن در تهران، 27 جلسه هماهنگی کنوانسیون مبارزه با فساد، 20 جلسه در رابطه با بدهکاران بانکی و تعدادی جلسات فرعی دیگر که مرتبط با ماموریت‌های ابلاغی ستاد بوده است.

بختیاری ادامه داد: در برخی از موارد و خصوصا در مورد جلسات کارگروه مبارزه با زمین‌خواری، پرونده‌هایی تشکیل شده که برخی از آن ها به قوه قضاییه ارسال گردیده است. حتی در موضوع جلسات بدهکاران بانکی، این بدهکاران به جلسات ستاد دعوت و در موضوع عدم پرداخت معوقات بانکی از آنان توضیح خواسته شده است.

وی خاطرنشان کرد: جلسات ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت نهم نیز به مجموع 117 جلسه می‌رسد که در این راستا علاوه بر جلسات اصلی ستاد، 53 جلسه مربوط به کارگروه‌های کارشناسی ستاد بوده، 4 جلسه با نخبگان، 7 جلسه با ستاد ارتقای امنیت اقتصادی و 3 جلسه در موضوع پرونده‌های مفاسد اقتصادی تشکیل شده است.

بختیاری گفت: دو جلسه از جلسات ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی دوره مذکور نیز سران سه قوه حضور داشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *