دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۱
آیت‌الله مظاهری:

120 هزار شیعه توسط بنی‌امیه کشته شد/ پیامبر(ص) شیعه‌ را پایه‌ریزی کرد

اگر حکومت اهل بیت تشکیل نشود خلقت عالم ناقص می‌ماند
پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 301825
رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این‌که استکبار جهانی از چیزی می‌ترسد که روزی به سرش می‌آید و با تأکید بر این‌که فرهنگ تشیع در برابر زورگویان سر تسلیم فرود نمی‌آورد، گفت: یک وقت باید وعده‌های قرآن تحقق بیابد و این امر به دست شیعیان و رهبری امام زمان(عج) است، قانون اساسی اسلام نزد امام زمان(عج) است و این قانون باید اجرا شود.
120 هزار شیعه توسط بنی‌امیه کشته شد/  پیامبر(ص) شیعه‌ را پایه‌ریزی کرد
به گزارش جهان به نقل از رسا، آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، پنج‌شنبه پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم گ به دست شیعیان و به رهبری امام زمان(عج) پرچم حکومت اهل‌بیت(ع) برافراشته می‌شود؛ اما این حکومت بهشت دنیا است، حکومتی است که رییس آن حکومت فردی همچون علی(ع) و امام حسین(ع) باشد.
 
رییس حوزه علمیه با بیان این‌که حکومت اهل‌بیت(ع) باید به وجود بیاید و اگر تشکیل نشود خلقت این عالم ناقص است، ابراز کرد: 23 سال پیامبر اکرم(ص) با سختی‌های فراوانی همراه بود و در ادامه شیعیان با مشقت نیز رو به رو بودند و عقل و قاعده لطف می‌گوید یک روزی باید شیعیان در زمین قدرت بیابند.
 
هراس استکبار از آن‌چه که روزی به سرش می‌آید

 
وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی از آن چه که می‌ترسد به سرش می‌آید، آنان یک روز نتیجه ظلمشان را می‌بینند و اسلام و شیعه نیز یک روز جزای مظلومیتش را خواهد دید، همه امکانات دنیا متعلق به شیعه می‌شود و عدالت اسلامی یک روز اجرا می‌شود.
 
حضرت آیت‌الله مظاهری خاطرنشان کرد: اگر حکومت اهل‌بیت(ع) تحقق نیابد، قرآن دروغ می‌شود و یک وقت باید وعده‌های قرآن تحقق بیابد و این امر به دست شیعیان و رهبری امام زمان(عج) است، قانون اساسی اسلام نزد امام زمان(عج) است و این قانون باید اجرا شود.
 
وی با اشاره به تأکیدات فراوان قرآن بر جهانی شدن اسلام و دستورات قرآن خاطرنشان کرد: در زمان امام زمان(عج) یک زندگی منهای ظلم، تبعیض، درد و صد در صد رفاه و آسایش به دست صالحان و مستضعفان شکل می‌گیرد.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه با قرائت آیه «و نرید أن نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین و نمکن لهم فی الارض» ابراز کرد: این حکومت جهانی را خداوند خواستار است و این حکومت ارث است، یعنی این ارث به صورت فوری به مستضعفان و صالحان منتقل می‌شود.
 
شجره طیبه قرآن شیعیان هستند

 
وی معنای مستضعف را افراد مظلوم و عادی در تاریخ دانست و ادامه داد: گاه معنای مستضعف را افراد مظلوم در تاریخ و گاه افراد معمولی در تاریخ معنا می‌کنند که مصداق این افراد باید شیعه باشد، شیعه همیشه افراد عادی بودند و همچنین مظلوم در تاریخ واقع می‌شدند.
 
آیت‌الله مظاهری اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) شیعه‌گری را پایه‌ریزی کردند و روزی نبود که درباره تشیع سخن نگویند و آن را تبلیغ نکنند، شجره طیبه قرآن تشیع است و پیامبر اکرم(ص) این شجره طیبه را آبیاری و ریشه‌دار کردند و در غدیر خم این شجره میوه داد.
 
وی با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) شجره طیبه شیعه را به مسلمانان تحویل دادند و پس از رحلت ایشان در سقیفه بنی‌ساعده مردم تشیع را عقب زدند،‌ گفت: از وقتی که تشیع جان گرفته است، هر حکومتی بر روی کار آمد علیه تشیع کار کرد.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: ظالمان در زمان معاویه شیعه نبودند و شیعیان مظلوم واقع شدند و کشت و کشتارها و زجرهای فراوانی به شیعیان وارد شد، پس از آن امام حسن(ع) آمدند اما کار درست نشد و در نتیجه واقعه کربلا رخ داد.
 
وی تصریح کرد: حجاج‌بن‌یوسف ثقفی یک زندان در وسط بیابان داشت که شب‌ها سرد و روزها گرم بود و حجاج ثقفی در شبانه‌روز یک دانه نان به شیعیان می‌دادند که یک سوم آن خاکستر بود و در مجموع صد و بیست‌هزار نفر از شیعیان توسط بنی‌امیه کشته شدند.
 
تحریم اقصادی ایران از اقدامات دشمن برای نابودی اسلام و شیعیان است
 
حضرت آیت‌الله مظاهری بنی‌العباس را در ظلم به شیعیان بدتر از بنی‌امیه ارزیابی کرد و ادامه داد: بنی‌العباس و بنی‌امیه با اهل‌سنت کاری نداشتند و کشت و کشتارها در میان شیعیان انجام می‌شد، اما روز به روز این شیعه رو به فزونی می‌رفت.
 
وی گفت: اکنون هم دنیای استکبار با شیعیان سر جنگ دارد و برای نابودی شیعیان اقدام کرده است، در سوریه تروریست‌ها با شیعیان کار دارند و در موضوع تحریم اقتصادی در ایران و پیش از آن هشت سال جنگ نمونه‌ای از این اقدامات است.
 
رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این‌که استکبار جهانی حامی عربستان سعودی است،‌ بیان کرد کرد: استکبار رضاشاه را بر سر کار آورد و به او گفت آخوند، مدرسه علمیه، حسینیه، عزاداری و مسجد نباشد و با آن شدت عمل رضاخان چه شیعه‌کشی را به راه انداخت.
 
وی ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) اسم شیعه را بسیار می‌بردند و شیعه در زمان پیامبر(ص) بسیار محترم بودند اما زمانی که ایشان از دنیا رفت،‌ شیعه همیشه در مضیقه بوده است، در هیچ تاریخی برای شیعیان جنگ، جنایت و ظلم نوشته نشده است.
 
آیت‌الله مظاهری شیعه را مذهبی خواند که با هیچ کس و گروهی جنگ ندارد و ادامه داد: در مکتب شیعه قاعده این است که اگر کسی به ظلم کردن برخاست، شیعیان نیز به مقابله برمی‌خیزند و سرتسلیم در برابر زورگویان نمی‌آورند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واقعاًدراین دنیای پراز ظلم وزور وتجاوز وبا این وضعیت مسلمانان که با کیددشمن به جان هم افتاده اند اگه منجی وفریاد رسی از طرف خدا بداد انسانها نمیرسید آیا دین اسلام کامل بود . مسلماً فقط وجود منجی عالم بشریت وازبین برنده ظالمین زندگی را برای انسان معتقد قابل تحمل میکند والا با این اوصاف عدالت خداوند معنا پیدانمیکرد .الهم عجل لولیک الفرج .عاشقانه منتظر قدوم مبارکش برای ریشه کنی ظلم ظالمین دردنیا هستیم.