جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
آیت‌الله مظاهری:

اسلام به دست شیعه جهانی خواهد شد

پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 300208
رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این‌که اسلام در نهایت جهانی می‌شود و با تأکید بر این‌که افراد شایسته این حکومت حضرت مهدی(عج) را اجرایی می‌کنند، گفت: این افراد صالح و شایسته بدون دردسر و خون‌ریزی این حکومت جهانی را محقق می‌کنند.
اسلام به دست شیعه جهانی خواهد شد
به گزارش جهان به نقل از رسا،‌ آیت‌الله حسین مظاهری،‌ رییس حوزه علمیه اصفهان، پنج‌شنبه در ادامه جلسات اخلاق ماه مبارک رمضان که پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم برگزار می‌شود، از نظر قرآن اسلام جهانی خواهد شد و قرآن این مطلب را بارها تکرار کرده است که دشمن بخواهد یا نخواهد پرچم اسلام روی کره زمین افراشته می‌شود و قرآن کریم قانون جهان می‌شود و قوانین اسلام صد در صد اجرا می‌شود.
 
وی با اشاره به آیه «هو الذی أرسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهر علی الدین کله و لو کره الکافرون» بیان کرد: قرآن این آیه را در زمانی بر پیامبر(ص) نازل کرد که حتی پیامبر(ص) بر حجاز مسلط نشده بود؛ اما این وعده خداوند است و به یقین محقق خواهد شد.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این‌که جهانی شدن اسلام به دست افراد صالح و شایسته اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: حکومت جهانی از آن افراد صالح و شایسته است، این افراد صالح و شایسته بدون دردسر و خون‌ریزی این حکومت جهانی را پیدا خواهند کرد.
 
وی ابراز کرد: قرآن در آیات فراوان و نزدیک به ششصد آیه افراد صالح و شایسته را معرفی کرده است، افراد صالح باید از نظر عقیده مسلمان و شیعه باشد، ‌از نظر شعار هم شعار شیعه‌گری را به هر اندازه که می‌تواند باید ترویج کند و همچنین بر اساس تشیع صد در صد عمل کند.
 
عترت منهای قرآن کاری از پیش نمی‌برد

 
آیت‌الله مظاهری روایت ثقلین را معرفی کردن افراد صالح از سوی پیامبر(ص) دانست و اظهار کرد: پیامبر(ص) فرمود فرد شایسته و صالح باید به یک دست خود قرآن و به دست دیگرش اهل‌بیت(ع) باشد، تا از گمراهان نباشد.
 
وی ادامه داد: اگر کسی به قرآن و عترت تمسک کند، به هدایت راه می‌یابد و اگر یکی از این دو نباشد، فرد شایستگی خود را از دست می‌دهد، از این رو همه ما باید مهیا شویم تا مصداق  صالحان قرار بگیریم تا در صورت ظهور امام زمان(عج) در رکاب آن حضرت باشیم.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه بیان کرد: باید گفت اسلام به دست شیعه جهانی خواهد شد، اگر قرآن باشد و عترت نباشد، گمراهی و هیچ است، اگر برای فردی عترت باشد و قرآن نباشد باید گفت این فرد شایسته و صالح نیست و امام علی(ع) وی را قبول ندارد.
 
وی با تأکید بر این‌که عترت منهای قرآن کاری از پیش نمی‌برد، ابراز کرد: اگر فردی تا سر حد عشق امام زمان(عج) و امام علی(ع) را دوست داشته باشد، بسیار خوب است، اما نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.
 
آیت‌الله مظاهری تصریح کرد: آن که می‌تواند دنیا را بگیرد، شیعه است و شیعه به یک دست او قرآن و در دست دیگرش عترت است و از اهل‌بیت(ع) پیروی می‌کند، در حالی که برای اهل‌بیت(ع) عزاداری می‌کند، هدف آنان را هم زنده نگاه دارد.
 
اگر شیعه واقعی باشیم امام زمان ظهور می‌کند

 
وی با بیان این‌که عقب افتادن ظهور امام زمان(عج) را به دلیل شیعه نبودن، افرادی که ادعای شیعه‌گری می‌کنند، برشمرد و بیان کرد: چون ما شیعه واقعی نشدیم، امام زمان(عج) نیامده است، اگر شیعه باشیم بر اساس قاعده لطف امام زمان(عج) را به سوی ما می‌فرستد.
 
رییس حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: وقتی که ما خدایی شدیم، قدرت، عزت و شوکت خداوند ما را پیروز می‌کند، قرآن با شایسته خواندن مسلمانان تأکید می‌‌کند که فردی که می‌خواهد اسلام را جهانی کند لازم نیست خود ظالم باشد و با کشت و کشتار پیروز شود، بلکه خدای متعال با خرق عادت در دوران ظهور اسلام را در جهان اجرایی می‌کند.
 
وی با اشاره به این‌که امروز نیز اگر به قوانین اسلام صد در صد عمل شود، دنیا یک بهشت می‌شود، ابراز کرد: در زمان امام زمان(عج) عمل به قرآن و قانون اسلام سبب بهشت موعود در دنیا یعنی زندگی منهای فقر، مرض، ظلم، تبعیض و افسردگی درست می‌شود.
 
آیت‌الله مظاهری تصریح کرد: شیعه تا امام زمان(عج) ظهور نکند، همواره مظلوم در تاریخ بوده است و خواهد بود،‌ خدای متعال در قرآن می‌فرماید که خداوند می‌خواهد به دست مستضعف اسلام در جهان اجرا می‌شود.
 
وی گفت: شیعه در جزر و مد روزگار خود را نمی‌بازد و آن جایی که باید ولایت را یاری می‌کند، همان گونه که حضرت زینب(س) در صحرای کربلا به یاری امام حسین(ع) شتافت و شیعه باید این گونه باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *