کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله مظاهری:

120 هزار شیعه توسط بنی‌امیه کشته شد/ پیامبر(ص) شیعه‌ را پایه‌ریزی کرد

اگر حکومت اهل بیت تشکیل نشود خلقت عالم ناقص می‌ماند

3 مرداد 1392 ساعت 18:40

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این‌که استکبار جهانی از چیزی می‌ترسد که روزی به سرش می‌آید و با تأکید بر این‌که فرهنگ تشیع در برابر زورگویان سر تسلیم فرود نمی‌آورد، گفت: یک وقت باید وعده‌های قرآن تحقق بیابد و این امر به دست شیعیان و رهبری امام زمان(عج) است، قانون اساسی اسلام نزد امام زمان(عج) است و این قانون باید اجرا شود.


به گزارش جهان به نقل از رسا، آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، پنج‌شنبه پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم گ به دست شیعیان و به رهبری امام زمان(عج) پرچم حکومت اهل‌بیت(ع) برافراشته می‌شود؛ اما این حکومت بهشت دنیا است، حکومتی است که رییس آن حکومت فردی همچون علی(ع) و امام حسین(ع) باشد.
 
رییس حوزه علمیه با بیان این‌که حکومت اهل‌بیت(ع) باید به وجود بیاید و اگر تشکیل نشود خلقت این عالم ناقص است، ابراز کرد: 23 سال پیامبر اکرم(ص) با سختی‌های فراوانی همراه بود و در ادامه شیعیان با مشقت نیز رو به رو بودند و عقل و قاعده لطف می‌گوید یک روزی باید شیعیان در زمین قدرت بیابند.
 
هراس استکبار از آن‌چه که روزی به سرش می‌آید

 
وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی از آن چه که می‌ترسد به سرش می‌آید، آنان یک روز نتیجه ظلمشان را می‌بینند و اسلام و شیعه نیز یک روز جزای مظلومیتش را خواهد دید، همه امکانات دنیا متعلق به شیعه می‌شود و عدالت اسلامی یک روز اجرا می‌شود.
 
حضرت آیت‌الله مظاهری خاطرنشان کرد: اگر حکومت اهل‌بیت(ع) تحقق نیابد، قرآن دروغ می‌شود و یک وقت باید وعده‌های قرآن تحقق بیابد و این امر به دست شیعیان و رهبری امام زمان(عج) است، قانون اساسی اسلام نزد امام زمان(عج) است و این قانون باید اجرا شود.
 
وی با اشاره به تأکیدات فراوان قرآن بر جهانی شدن اسلام و دستورات قرآن خاطرنشان کرد: در زمان امام زمان(عج) یک زندگی منهای ظلم، تبعیض، درد و صد در صد رفاه و آسایش به دست صالحان و مستضعفان شکل می‌گیرد.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه با قرائت آیه «و نرید أن نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین و نمکن لهم فی الارض» ابراز کرد: این حکومت جهانی را خداوند خواستار است و این حکومت ارث است، یعنی این ارث به صورت فوری به مستضعفان و صالحان منتقل می‌شود.
 
شجره طیبه قرآن شیعیان هستند

 
وی معنای مستضعف را افراد مظلوم و عادی در تاریخ دانست و ادامه داد: گاه معنای مستضعف را افراد مظلوم در تاریخ و گاه افراد معمولی در تاریخ معنا می‌کنند که مصداق این افراد باید شیعه باشد، شیعه همیشه افراد عادی بودند و همچنین مظلوم در تاریخ واقع می‌شدند.
 
آیت‌الله مظاهری اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) شیعه‌گری را پایه‌ریزی کردند و روزی نبود که درباره تشیع سخن نگویند و آن را تبلیغ نکنند، شجره طیبه قرآن تشیع است و پیامبر اکرم(ص) این شجره طیبه را آبیاری و ریشه‌دار کردند و در غدیر خم این شجره میوه داد.
 
وی با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) شجره طیبه شیعه را به مسلمانان تحویل دادند و پس از رحلت ایشان در سقیفه بنی‌ساعده مردم تشیع را عقب زدند،‌ گفت: از وقتی که تشیع جان گرفته است، هر حکومتی بر روی کار آمد علیه تشیع کار کرد.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: ظالمان در زمان معاویه شیعه نبودند و شیعیان مظلوم واقع شدند و کشت و کشتارها و زجرهای فراوانی به شیعیان وارد شد، پس از آن امام حسن(ع) آمدند اما کار درست نشد و در نتیجه واقعه کربلا رخ داد.
 
وی تصریح کرد: حجاج‌بن‌یوسف ثقفی یک زندان در وسط بیابان داشت که شب‌ها سرد و روزها گرم بود و حجاج ثقفی در شبانه‌روز یک دانه نان به شیعیان می‌دادند که یک سوم آن خاکستر بود و در مجموع صد و بیست‌هزار نفر از شیعیان توسط بنی‌امیه کشته شدند.
 
تحریم اقصادی ایران از اقدامات دشمن برای نابودی اسلام و شیعیان است
 
حضرت آیت‌الله مظاهری بنی‌العباس را در ظلم به شیعیان بدتر از بنی‌امیه ارزیابی کرد و ادامه داد: بنی‌العباس و بنی‌امیه با اهل‌سنت کاری نداشتند و کشت و کشتارها در میان شیعیان انجام می‌شد، اما روز به روز این شیعه رو به فزونی می‌رفت.
 
وی گفت: اکنون هم دنیای استکبار با شیعیان سر جنگ دارد و برای نابودی شیعیان اقدام کرده است، در سوریه تروریست‌ها با شیعیان کار دارند و در موضوع تحریم اقتصادی در ایران و پیش از آن هشت سال جنگ نمونه‌ای از این اقدامات است.
 
رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این‌که استکبار جهانی حامی عربستان سعودی است،‌ بیان کرد کرد: استکبار رضاشاه را بر سر کار آورد و به او گفت آخوند، مدرسه علمیه، حسینیه، عزاداری و مسجد نباشد و با آن شدت عمل رضاخان چه شیعه‌کشی را به راه انداخت.
 
وی ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) اسم شیعه را بسیار می‌بردند و شیعه در زمان پیامبر(ص) بسیار محترم بودند اما زمانی که ایشان از دنیا رفت،‌ شیعه همیشه در مضیقه بوده است، در هیچ تاریخی برای شیعیان جنگ، جنایت و ظلم نوشته نشده است.
 
آیت‌الله مظاهری شیعه را مذهبی خواند که با هیچ کس و گروهی جنگ ندارد و ادامه داد: در مکتب شیعه قاعده این است که اگر کسی به ظلم کردن برخاست، شیعیان نیز به مقابله برمی‌خیزند و سرتسلیم در برابر زورگویان نمی‌آورند.


کد مطلب: 301825

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/301825/120-هزار-شیعه-توسط-بنی-امیه-کشته-پیامبر-ص-شیعه-پایه-ریزی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com