شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
۱

عملیات تجسس برای یافتن کوهنوردان ایرانی

دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب: 301156
یک دیپلمات سفارت ایران در پاکستان گفت: عملیات تجسس برای پیدا کردن سه کوهنورد ایرانی مفقود شده در هیمالای پاکستان که برای فتح قله برادپیک به این منطقه رفته بودند متوقف نشده است و جستجو همچنان ادامه دارد.
به گزارش جهان، وی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبرخاطرنشان کرد: روز گذشته تصاویر عکس‌برداری شده از مناطق مختلف کوه‌ها مورد بررسی قرار گرفت. امروز نیز عملیات جدیدی در منطقه برای یافتن این سه کوهنورد آغاز شد که همچنان ادامه دارد.

این مقام مسوول در سفارت ایران ادامه داد: آخرین تماس تلفنی آیدین بزرگی، یکی از این کوهنوردان با منزلش از طریق تلفن ماهواره‌ای و روزجمعه انجام شده است که به علت کیفیت بد تماس صحبت‌های این کوهنورد مفهوم نبوده است. اما مکان این تماس ماهواره‌ای در منطقه‌ای مربوط به چین شناسایی شده است. بر اساس این گمانه‌زنی گفت‌وگوهایی با چین انجام شده است و سفارت ایران در چین نیز برای پیگیری وضعیت این افراد فعال شده است و عملیات تجسس در آن مناطق در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: گروه‌های مختلف فعال هستند تا برای یافتن هر چه سریعتر این گروه بهترین تصمیم گرفته شود تا عزیزان هر چه زودتر به تهران برگردند.

وی درباره اظهارات یک مسوول ورزشی پاکستان در مورد توقف عملیات جست وجو گفت: نماینده سفارت ایران در محل حضور دارد و در حال رایزنی هستند . جست‌وجو ها ادامه دارد و متوقف نشده است . فقط جست‌وجو از طریق هلی کوپتر متوقف شده. اما گروه تجسس در حال تصمیم گیری درباره این موضوع است تا هرچه زودتر به جمع‌بندی برسند.

این مقام مسوول در عین حال گفت: سه نفر دیگری که عضو این گروه بودند و به سلامت به پای کوه برگشتند آخر هفته به اسلام‌آباد برمی‌گردند اما عملیات جستجو ادامه دارد و این عملیات تا جایی که امکان دسترسی وجود داشته باشد انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، آیدین بزرگی متولد ۱۹۸۹، پویا کیوانی متولد ۱۹۸۹ و مجتبی جراحی متولد ۱۹۸۶ سه کوهنورد مفقود شده هستند که موفق شده بودند قله برادپیک را فتح کنند.

برادپیک یا k۲ در رشته کوه‌های قراقروم پاکستان واقع است و دوازدهمین نقطه مرتفع زمین به حساب می‌آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ان شا الله که سالم برگردن به کشورمون