جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

قله دماوند، میزبان کوهنوردان مطرح دنیا

جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 434821
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، کمپ جوانان اتحادیه جهانی کوهنوردی به میزبانی ایران با حضور کوهنوردان داخلی و خارجی از دوم تا ششم مرداد در دماوند برپا می‌شود.

در این برنامه آموزشی صعود، 48 کوهنورد از 16 کشور جهان شرکت خواهند کرد همچنین کشورمان علاوه بر میزبانی اتحادیه جهانی کوهنور‌دی جوانان در سال 2015 کارگاه آموزشی پزشکی کوهستان و صعود در سال 2016 نیز میزبان کو‌هنوردان خارجی خواهد بود تا علاوه بر کارگاه آموزشی یخ نوردی به قله سبلان در اردبیل نیز صعود کنند.

** کریستف‌ و یکلچی‌ در ایران

کریستف ویلکچی‌ از کوهنوردان نام آشنا لهستان در این برنامه حضور خواهد داشت وی از کوهنوردانی است که به تمامی قلل به لای 8 هزار متری صعود کرده است.

پنجمین‌ اردوی ملی‌پوشان نوجوان و جوان سنگنوردی قله دماوند علاوه بر حضور کوهنور‌دان داخلی و خارجی شاهد حضور تیم ملی سنگنوردی نوجوانان و جوانان برنامه کمپ جهانی کوهنور‌دی خواهد بود تا ملی‌پوشان پنجمین اردوی  خود را برای آمادگی حضور در رقابت‌های آسیایی‌ سال جاری آماده کنند.

حضور کوهنوردان و مربیان خارجی در کشورمان‌ باعث می‌شود که ورزشکاران این بخش از تجربیات آنها استفاده کنند البته کوهنوردان و سنگنوردان خوبی در کشورمان هستند که در برنامه‌های برون مرزی برای میهن‌مان افتخار کسب می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *