پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

اتمام درگیری های مصر تا هفته‌های آینده

شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب: 300594
یک کارشناس مسائل خاورمیانه درخصوص تحولات مصر گفت: ایجاد ثبات و آرامش در مصر مدت ها طول می کشد به دلیل آنکه هنوز رهبری دارای عقبه و دکترین مواضح با اهداف ارزش های انقلابی پیدا نشده است.
به گزارش جهان، محمد صادق الحسینی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت وگو با "ندای انقلاب" در پاسخ به این سوال که به نظر شما تحولات اخیر مصر تاثیراتی در کشورهایی همچون تونس، سوریه وترکیه خواهد داشت و آیا این تحولات درادامه بیداری اسلامی یا بهارعربی است، افزود: بیداری اسلامی همیشه از منظر جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری همیشه این بوده است که برای اولین بار مردم وارد صحنه شدند و اهداف کشورشان را خودشان تعیین کردند نه گروه سیاسی و نظامی.

وی تصریح کرد: تحولات اخیر مصر در چارچوب انقلاب و کودتا نیست بلکه یک حرکت فرازو نشیب مردم مصر در راستای مطالبات داخلی و تداوم انقلاب ضد صهیونیستی است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهارداشت: این تحولات نشان دهنده بی کفایتی اسلامگرایان مصر در مدیریت مسائل داخلی و خارجی کشورشان بود.

وی ادامه داد: متاسفانه اخوان المسلمین مصر با یک معادله غلط و تقابل با داخل و تعامل با خارج باعث شکست خود و ورود نظامیان در تغییرات شدند.

صادق الحسینی تصریح کرد: تحولات مصر چه آنهایی که آن را ضرورت ملی و یا حتی کودتا می دانند، به دلیل عدم پاکسازی کامل مصر و تحقق مطالبات عمومی مردم بوده است.

وی با بیان اینکه تحولات اخیر مصر یک چالش مهم برای اسلامگرایان و کل جهان عرب است، افزود: تاثیرات امروز مصر را امروز می توانیم به وضوح در ترکیه ، سوریه و برخی از کشورهای منطقه مشاهده کرد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پاسخ به این سوال که برخی از آگاهان معتقدند که توطئه هایی مبنی بر تجزیه مصر به چند کشور مطرح است، به نظر حضرتعالی احتمال وقوع این توطئه چقدر است، گفت: امروز به وضوح روشن است که صهیونیستها با طرح تفکیکی مصر به ۳ یا ۵ کشور به دنبال هرج و مرج در منطقه هستند اما این امر قطعا مورد تایید مسلمانان و اکثریت مردم نیست.

وی در پایان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه به نظر شما افق بازگشت آرامش و ثبات به مصر چه مدتی طول می کشد، خاطرنشان کرد: تا چند هفته آینده تحولات اخیر مصر تمام می شود ولی تا اینکه مصر، مصر شود مدت ها طول می کشد به دلیل اینکه هنوز رهبری دارای عقبه و دکترین مواضح با اهداف ارزش های انقلابی پیدا نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *