پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

اغلو: به تحولات مصر کاری نداریم

پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 300119
احمد داود اوغلو وزير امور خارجه ترکيه روز چهارشنبه اعلام کرد آنکارا درباره اوضاع اخير مصر احساس نگراني مي کند اما در امور داخلي اين کشور دخالت نخواهد کرد.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري شين هواخبر داد:  داود اوغلو که به جمهوري آذربايجان سفر کرده است در نشست خبري مشترک با المار محمدياروف وزير امور خارجه اين کشور گفت : مصر همپيمان مهمي براي ترکيه است و تحولات اين کشور بر کل منطقه تاثير خواهد داشت.

داود اغلو افزود : ما به گروههاي سياسي در مصر و برادران و دوستان خود در اين کشور احترام مي گذاريم ، منطقه بيش از هر زمان ديگري به بازگشت ثبات در مصر نياز دارد.

وي همه طرفها را در مصر به تلاش براي اينکه مردم مصر خودشان نظر خود را بيان کنند تشويق کرد.

وزير امور خارجه ترکيه افزود : ترکيه سياست حمايت از ملت مصر را در پيش گرفته است و درباره سرنگوني اولين رئيس جمهور منتخب دموکراسي در مصر احساس نگراني مي کند.

وي اضافه کرد آنکارا حمايت مالي به ارزش دو ميليارد دلار به صورت وام به مصر ارائه کرده است و سرمايه گذاريهايي در اين کشور دارد که اشتغال ۵۰ هزار نفر را در مصر تامين مي کند. وي تاکيد کرد : به همين خاطر روابط بين ترکيه و مصر قطع نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *