يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۱
معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

تفکیک جنسیتی دردانشگاه‌ راتوصیه میکنیم

پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب: 300217
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به معضلات جاری در جامعه نسبت به مسئله عفاف و حجاب گفت: ما توصیه به تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها می‌کنیم ولی این راه حل اصلی نیست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، فاطمه بداغی دقایقی پیش در همایش دختران آسمانی که در محل پژوهشکده عباس‌زادگان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین قشر جوان در کشور دانش‌آموزان هستند، مهم‌ترین دغدغه حوزه دانش‌آموزی پرورش ظرفیت‌ها و استعدادها به شکل مطلوب است چرا که دوران دانش‌آموزی به مثابه فرصت طلایی برای رسیدن به اوج محسوب می‌شود.
 
وی در ادامه با تأکید بر اینکه برای بسیاری از بانوان حجاب یک حق است، افزود: حجاب نه تنها تحمیلی نیست بلکه برای بسیاری از بانوان لباس مبارزه محسوب می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به مشکلات حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها گفت: توصیه ما به دانشگاه‌ها تفکیک جنسیتی است ولی راه حل اصلی این موضوع نخواهد بود؛ ما باید روی حجاب تعصب داشته و باور داشته باشیم و بیش از پیش روی این مسئله سرمایه‌گذاری کنیم.
 
معاون حقوقی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: یکی از کاستی‌های جامعه ما در حال حاضر فقدان تبلیغ باورهای دینی و گفت‌وگو برای تعمیق باورهای دینی است؛ در واقع حجاب یک پایه و شروع برای دستیابی به تکامل‌های فردی و اجتماعی است.
 
بداغی در ادامه با تأکید بر نقش مؤثر حجاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی اذعان داشت: حجاب می‌تواند جرایم زیادی که مربوط به شهوت است را کاهش دهد.
 
معاون حقوقی رئیس‌جمهور در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه امروز آمارهای مربوط به جرایم جنسی در غرب بالاست یادآور شد: گسترش عفاف به سعادت جامعه کمک و بنیان خانواده را حفظ می‌کند؛
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
اگر اجرا شه خیلی خوب میشه.