جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

تظاهرات افسران سیاه‌پوست در آمریکا

چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب: 300023
افسران سیاه پوست کنگره آمریکا در اعتراض به برخوردهای تبعیض آمیز علیه آنها در محیط کاری‌شان تظاهرات و علیه این نهاد در دادگاه فدرال طرح دعوی کردند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نوشت: گروهی به نمایندگی از افسران سیاه پوست پلیس کنگره آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در اعتراض به تبعیض های نژادی و برخوردهای خصمانه پلیس کنگره علیه خود در محیط کار تظاهرات کردند.

بر اساس این خبر، انجمن پلیس سیاه پوست کنگره آمریکا هفته گذشته شکایتی را علیه پلیس کنگره در دادگاه فدرال طرح کرد و مدعی شد که مقامات ارشد این نهاد، کارمندان سیاه پوست این انجمن را اذیت و در آنها ارعاب ایجاد می کنند.

در این طرح دعوی تا حد زیادی به بیان اتهاماتی پرداخته شده است که در شکایت سال ۲۰۰۱ میلادی نیز مطرح شد و در سال ۲۰۰۹ میلادی به دادگاه تجدید نظر فدرال فرستاده شد اما یک دادگاه بدوی از بررسی این طرح دعوی خودداری کرد.

طرح دعوی اخیر انجمن پلیس سیاه پوست کنگره آمریکا شامل ۳۰۰ شاکی است.

در این طرح دعوی آمده است که افسران پلیس سیاه پوست به نفع افسران سفید پوستی که صلاحیت کمتری دارند، جهت گرفتن ارتقاء کنار زده می شوند و علاوه بر این، این افسران سیاه پوست به طور علنی تحقیر می شوند و در معرض القاب و توهین های نژادپرستانه قرار دارند.

در ادامه این خبر آمده است که پلیس کنگره آمریکا هر گونه رفتار تبعیض آمیز علیه شاکیان خود را رد کرده است.

«کیم دینه» رئیس پلیس کنگره آمریکا روز گذشته اعلام کرد که این نهاد سیاستی دارد که صراحتا اعلام می کند که تبعیض نژادی و آزاد و اذیت قابل تحمل نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *