سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

باید مشی اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی را در پیش بگیریم/ اقتصاد لیبرال جواب نمی‌دهد

سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 299625
دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه همواره جریان های قدرت طلب تلاش کرده اند دولت‌ها را به نفع خود مصادره یا به درون آن نفوذ و خود را تحمیل کنند اظهار داشت: بعید می دانم آقای روحانی‌ تحت تاثیر این القائات وعملیات روانی قرار بگیرد.
باید مشی اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی را در پیش بگیریم/  اقتصاد لیبرال جواب نمی‌دهد
به گزارش جهان، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تشکیل کابینه دولت آینده، گفت: رئیس جمهور منتخب بر عقلانیت تکیه کرده است و اقتضای عقلانیت و اعتدال این است که وزرای پیشنهادی به مجلس دارای تعلقات جناحی و گروهی نباشند و مواضع افراطی یا تفریطی نداشته باشند.

وی افزود: آقای روحانی باید کابینه ای را انتخاب کند که نقاط قوت دولت موجود را داشته باشد، اما نقاط ضعف را نداشته باشد و برای اینکه قدمی به جلو برویم و مسیر پیشرفت کشور را طی کنیم و شرایط موجود داخلی و بین المللی را لحاظ کنیم، باید کابینه ای کارآمد تشکیل شود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران تصریح کرد: کارآمدی کابینه در این است که فهم و درک صحیحی از شرایط منطقه و اوضاع اقتصاد داخلی داشته باشیم و متکی بر ظرفیتهای درونی ملت ایران و امکانات درونی، راه های اقتصادی را انتخاب و مدیرانی که توانایی اجرای آن را داشته باشند، انتخاب کنیم.

فدایی خاطرنشان کرد: قطعا اقتصاد لیبرال دموکراسی نمی تواند پاسخگوی نیاز کشور ما باشد و اقتصادی‌که الگوهای غیر بومی و غیر اسلامی و ایرانی را سرمشق خود قرار دهد، موفق نخواهد بود.

وی ادامه داد: باید مشی و استراتژی اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی را در پیش بگیریم و اگر کابینه این الزامات و توانایی ها و ظرفیت ها را داشته باشد، حتما می تواند به پیش برود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران‌ در خصوص تلاش برخی جریان‌های اصلاح طلب برای مصادره حسن روحانی، اظهار داشت: همواره جریان های قدرت طلبی وجود داشته و هر دولتی بر سر کار می آمده تلاش کرده آن دولت را به نفع خود مصادره کرده یا به درون آن نفوذ و خود را تحمیل کنند، اما بعید می دانم آقای روحانی با توجه به شعار اعتدال و عقلانیت و استقلال تحت تاثیر این القائات وعملیات روانی قرار بگیرد.

فدایی با اشاره به برخی اظهار‌ نظرات اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه دولت‌های نهم و دهم مصداق افراط و تفریط هستند و دولت‌های سازندگی و اصلاحات نماد اعتدال به شمار می‌روند، ‌گفت: اگر ما یکی از شاخص های مهم اعتدال که نفی افراط و تفریط به شمار می رود، اتکا بر قانون و ایستادگی بر قانون بدانیم، در دولت های مختلف فهرست بلندی از تخطی از قانون وجود دارد و در دولت های سازندگی، اصلاحات و نهم و دهم این مسئله وجود داشته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی دولت های گذشته فراتر از قانون از گفتمان انقلاب اسلامی عدول شد و معتقدم افرادی که از گفتمان انقلاب اسلامی عبور کردند بیشترین افراط را انجام دادند، تصریح کرد: آنهایی‌که بر گفتمان انقلاب اسلامی ایستادگی نکردند، بیشترین تفریط را انجام دادند و در حوزه گفتمانی و قانونی افراط و تفریط داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *