پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
دانشیار دانشگاه ایلام اعلام کرد؛

سرطان نتیجه گرد و خاک در ایلام

دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 299380
دانشیار دانشگاه ایلام با بیان اینکه سرطان نتیجه گرد وخاک در ایلام است گفت:بسیاری از بیماران بستری شده در بیمارستان های سرطانی تهران ایلامی هستند.
به گزارش جهان، حسین حاجی کریمی در گفت وگو با تسنیم با اشاره به ورود موج جدیدی از گرد و خاک به ایلام اظهار کرد: سلامتی مردم این مرز و بوم به سبب گرد و خاک و ریزگردهای مهاجم به خطر افتاده است.

وی تصریح کرد: کشاورزی، زیست گاه های جانوری و گیاهی و به ویژه زندگی مردم با خطر مواجه شده است.

دانشیار دانشکده کشاوری دانشگاه ایلام افزود: هنوز ماهیت اصلی این ریزگردها مشخص نشده است و به یقین حاوی باکتری‌ها و فلزات سنگین است که متاسفانه این ذرات با آب سد دریاچه ایلام در تماس مستقیم است و کیفیت آب را پائین می آورد که به این طریق سلامت مردم به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می گیرد.

کریمی افزود: مردم باید مراقبت‌ها را جدی تر انجام دهند و به گرد و خاک عادت نکنند و آن را به عنوان یک خطر جدی ببینند، چرا که اکنون بسیاری از بیماران بستری شده در بیمارستان های مربوط به بخش سرطان را ایلامی ها تشکیل می دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام گفت: وظیفه مرکز بهداشت و درمان و محیط زیست است که باید اقدام به توزیع کافی فیلترهای مناسب در سطح شهر کنند.

کریمی افزود: برخی از مردم ساکن ایلام به علت گرد و خاک های زیاد و مکرر از این شهر مهاجرت کرده اند و ساکن شهرهای کرج و تهران شده اند.

وی اظهار کرد: ما چه گناهی کرده ایم که ایلامی هستیم، مسئولان باید به فکر راهکار اصلی و اساسی باشند که آن هم انجام اقدامات بین المللی در جهت کنترل کردن خاک در منشا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *