شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
آیت‌ الله علم‌ الهدی:

بی‌‌حجابی‌صرفاً باکارفرهنگی ازبین نمی‌رود

شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۱۲
کد مطلب: 298795
امام جمعه مشهد گفت: مساله بی‌ حجابی مواجهه صریح با ارزش‌های دینی است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، آیت‌ الله سید احمد علم‌ الهدی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در جمع زائرین و مجاورین حضرت رضا(ع) برگزار شد، گفت: مساله بی‌ حجابی نقشی عظیم در از هم‌ گسیختگی و متلاشی شدن خانواده دارد و نهی از بی‌حجابی وظیفه واجب شرعی تمامی ملت است، چراکه بی‌ حجابی بنیان خانواده را از بین می‌برد.
 
امام جمعه مشهد افزود: از دو تتا سه سال پیش با پیشنهاد سازمان ارشاد اسلامی و تصویب شورای انقلاب فرهنگی روز بیست و یکم تیرماه که مصادف با سالروز شهادت شهدای مسجد گوهرشاد در سال 1314 است را روز حجاب و عفاف نامیدند.
 
عضو مجلس خبرگان تاکید کرد: از 18 و 19 تیرماه سال 1314 مردم به عنوان مقابله با کشف حجاب و دفاع از روحانیت در مسجد گوهرشاد اجتماع کردند که دستگاه پلیس ستم‌شاهی رضاخان برای متفرق کردن مردم وارد عملیات شدند که قریب به 20 نفر از پلیس و مردم در این درگیری کشته شدند.
 
علم‌الهدی خاطرنشان کرد: یک افسر ارتش پهلوی که در آن زمان دستور حق شلیک داشت، زیر بار این ننگ و ذلت نرفت و خودکشی کرد. بالاخره با دخالت دستگاه‌های فرماندهی نظامی ارتش مسوولیت سرکوبی مردم را این ارگان به دست گرفت.
 
وی افزود: قریب به 5 هزار نفر از مردمان غیور مشهدی در مسجد گوهرشاد به شهادت رسیدند و 56 کامیون وظیفه انتقال اجساد شهدا را به انتهای خیابان دانش شرقی کنونی بدون غسل و کفن منتقل و در گویی دسته‌جمعی به خاک سپردند.
 
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام پرده دین را حجاب بانوان می‌دانند و دشمنان حساب کرده بودند که اگر حجاب خانم‌ها برداشته شود، پرده دین پاره خواهد شد.
 
عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: انگلیس به رضاخان به خاطر پرده‌دری از اسلام دستور کشف حجاب داد و همانطور که مستحضر هستید، مردم غیور این شهر در مساله دفاع از نوامیس به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند.
 
علم‌الهدی تاکید کرد: مردم مشهد میراث‌ بر مردمان غیور در مقام حفظ قانون هستند و امروز نیز دشمنان برای بی‌دین‌ سازی جامعه مقابله با حجاب را به عنوان راهکاری در نظر گرفته‌اند.
 
امام جمعه مشهد در پایان ضمن ابراز انتقاد از قصور رسانه‌های جمعی در معرفی نکردن این روز اظهارداشت: مساله بی‌ حجابی صرفاً با کار فرهنگی از بین نخواهد رفت بلکه این مساله تلاش تمامی مردم را می‌طلبد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *