جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

انتقاد ازشکنجه زندانیان زن توسط آل‌خلیفه

جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب: 298742
روحانی برجسته بحرینی از شکنجه و اهانت به زنان بازداشت شده از سوی مسئولان آل خلیفه و نیز نادیده گرفتن خواسته های مردم و ادامه سیاست های سرکوبگرانه رژیم بحرین به شدت انتقاد کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم ،آیت الله عیسی قاسم در خطبه های نماز جمعه این هفته بحرین ضمن انتقاد شدید از شکنجه بازداشت شدگان زن در زندان های بحرین گفت: خارج کردن لباس از تن زن مومن و تهدید وی به دور از انسانیت، دین و شرف است.

وی افزود: بروز این اقدامات(شکنجه و اهانت به زنان) مصیبتی اخلاقی، دینی و انسانی است.این اقدام فجیع است. چه کسی می تواند در ماه مبارک رمضان شاهد این فجایع باشد؟

آیت الله عیسی قاسم بیان کرد: آیا کسی می تواند تصور کند که این حادثه از سوی یک طرف رسمی در کشوری اسلامی رخ دهد؟ آیا این اهانتی به مسلمانان نیست؟

وی افزود: علت رویارویی میان رژیم و مردم سلب حقوق و خواسته های مردم است و این حقوقی است که دارای اهمیت زیادی است و قابل چشم پوشی نیست.

آیت الله عیسی قاسم گفت:رژیم این حقوق را منکر می شود و با کمک سلاح و حمایت خارجی کشورهای دوست و بردار به رویارویی با خواسته های ملت می پردازد.

وی افزود: ایمان قوی ریشه دار یکی از منابع قدرت مردمی است.اراده مردم شکست ناپذیر است.خواسته های آنها با حقوق بشر مطابقت دارد.

آیت الله عیسی قاسم بیان کرد: نیروهای امنیتی تا به دندان مسلح و ارتش وارد عمل شده است و آماده ساکت کردن ندای بر حق ملت است.نظامیان در داخل و خارج شهروندان بحرینی را تهدید می کنند.

وی افزود: تظاهرات مسالمت آمیز مردمی و اعتراض از ابزارهای تحرک مردمی است.هنگامی که فعالیت رسانه ای رژیم بحرین نگاه می کنیم شاهد بزرگنمایی ها و کذب و افترا هستیم.رسانه ها دروغ پرداز هستند و حقایق را وارونه جلوه می دهند.

آیت الله عیسی قاسم اعلام کرد: درباره مساجد ویران شده و ممنوعه به دو گونه برخورد می شود یکی بر اساس اسناد و دیگری به کارگیری سلاح، قتل، تهدید و وعده.

وی افزود: ابزارهایی که طرف های درگیر به کار می برند اختلاف فاحشی با یکدیگر دارد در یک طرف سلاح کلمه و بیان و اقدام مسالمت آمیز است و در طرف دیگر گازهای سمی، گلوله های ساچمه ای و آب داغ است.کدام سلاح قوی تر است سلاح بیان و کلمه یا سلاحی که طرف دیگر دارد.

این روحانی بحرین اظهار داشت: حق پیروز است و ملت هایی که در جبهه حق می جنگند موفق هستند و این ملت تن به ظلم و ستم نمی دهد.انتظار شما تا کی است؟ اوضاع در کشور بحرانی، اوضاع اقتصادی رو به افول، امنیتی بحرانی است و بی اعتمادی کامل وجود دارد.

آیت الله عیسی قاسم گفت: اگر رژیم راه حل ارزشمندی دارد پس منتظر چیست؟به نظر می رسد تلاشی برای دست یابی به راه حل وجود ندارد و این سرابی بیش نیست و حوادث میدانی این گونه حکایت می کند.

وی افزود: تمایلی برای اصلاحات وجود ندارد و رژیم به آن توجهی ندارد. خواه نیتی برای انجام اصلاحات وجود داشته باشد یا نه، خواه طرحی اصلاحی باشد یا صرفا تبلیغاتی و تنها برای خوراک رسانه ای تاثیری بر تحرک مردم ندارد.

آیت الله عیسی قاسم بیان کرد: این عجیب است که خواسته مردمی درباره توزیع عادلانه حوزه های انتخاباتی مورد مخالف واقع می شود در کشورهای دمکراتیک اصلاح و تعدیل حوزه های انتخاباتی مورد قبول است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *