پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ثبت ۵۰۹۸ قربانی شکنجه در بحرین از سال ۲۰۱۱

چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۳
کد مطلب: 622886
جمعیت الوفاق بحرین از ثبت ۵۰۹۸ قربانی شکنجه در بحرین از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون خبر داد.
ثبت ۵۰۹۸ قربانی شکنجه در بحرین از سال ۲۰۱۱
به گزارش جهان نيوز به نقل از رسانه‌های بحرینی، جمعیت الوفاق در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه اعلام کرد که از آغاز حرکت صلح‌آمیز مردم بحرین در سال 2011 میلادی تاکنون، 5098 قربانی شکنجه در بحرین رصد و ثبت شده است.

در این بیانیه آمده است که از ابتدای سال 2018 میلادی تاکنون 201 قربانی شکنجه ثبت شده است.
الوفاق افزود: علیرغم اینکه رژیم آل خلیفه تفاهمنامه جهانی مبارزه با شکنجه را به رسمیت شناخته است، اما این توافقنامهم همچنان خاک می‌خورد و نیروهای این رژیم انواع شکنجه‌های بدنی و روحی را از ابتدای لحظه دستگیری فعالان مرتکب می‌شوند و بعد از بازجویی و شکنجه آن‌ها در مکان‌های سری، از آن‌ها اعتراف می‌گیرند یا آن‌ها را مجبور می‌کنند که از فعالیت‌های مدنی یا حقوقی خود دست بردارند.

این بیانیه می‌افزاید که در پی شکنجه زندانیان سیاسی در بحرین، شمار زیادی از آن‌ها در داخل زندان‌های رژیم یا بعد از خروجشان از زندان به شهادت رسیده‌اند و شماری از زندانیانی که آزاد شده‌اند از بیماری‌های مختلفی رنج می‌برند. ضرب و شتم، اهانت و بد رفتاری، تجاوز جنسی، شوک الکتریکی، ایستاده نگه داشتن برای مدت‌های طولانی، ممانعت از درمان و خواب، محرومیت از ملاقات اعضای خانواده، شیوه‌های مختلف بدرفتاری و برخورد غیر انسانی از جمله مورادی است که زندانیان در زندان‌های آل خلیفه با آن مواجه هستند.

الوفاق تاکید کرد که شکنجه سیاست سازمان یافته‌ای است که رژیم آل خلیفه علیه همه کسانی که خواهان دموکراسی و اصلاحات حقیقی در بحرین هستند به کار می‌برد و فقدان نظارت و بازخواست موجب تشدید شکنجه زندانیان شده است.

 این تشکل معارض بحرینی از جامعه جهانی خواست که به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کرده و کمیته‌ای مستقل برای تحقیق در زمینه شکنجه‌ها و تجاوزات مرتبط با آن تشکیل دهند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *