جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

واکنش وزیر به وضعیت یک پروژه 20 ساله

جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 298734
وزیر راه و شهرسازی دولت دهم از اختصاص اعتبار مناسبی برای تکمیل بیمارستان الیگودرز که بیش از 20 سال پیش کلنک آن بر زمین خورده است خبر داد.
به گزارش جهان علی نیکزاد در گفتگو با مهر در مورد روند طولانی پروژه بیمارستان 96 تختخوابی شهرستان الیگودرز اظهار داشت: در حال حاضر این پروژه با بیش از 86 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است.
وی با بیان اینکه کار احداث این بیمارستان با روند خوبی در حال انجام است، یادآور شد: امسال نیز اعتبار خوبی برای تکمیل این پروژه بیمارستانی اختصاص خواهیم داد.
 
وزیر راه و شهرسازی دولت دهم در مورد طولانی شدن بهره برداری از این پروژه نیز به مهر گفت: مدتهای مدیدی است که عملیات اجرایی این پروژه در حال انجام است و من خبر دارم که حتی قبل از دولت نهم و دهم این پروژه شروع شده ولی هنوز به نتیجه نرسیده است.
 
نیکزاد تصریح کرد: امیدواریم با اعتباری که امسال اختصاص خواهیم داد بیمارستان شهرستان الیگودرز به بهره برداری رسیده و از شرمندگی مردم در بیاییم.
بنابر این گزارش کلنگ بیمارستان 96 تختخوابی شهرستان الیگودرز در سال 71 به زمین زده شده در حالیکه عمده عملیات اجرایی این پروژه از سال 87 آغاز شده ولی هنوز به سرانجام نرسیده است.
 
مهجوریت بیمارستان 96 تختخوابی الیگودرز که یک پروژه حیاتی برای مردم شهرستان الیگودرز محسوب می شود تا آنجاست که پیش از این جلسه بررسی پروژه های مهر ماندگار استان لرستان به محل مجادله برای تکمیل این پروژه تاریخی تبدیل شد تا دستیار ویژه رئیس جمهور از این روند ابراز تاسف کند.
 
در این جلسه که طی تیرماه سال گذشته برگزار شد در مقابل اصرار علی اکبر محرابیان به عنوان یک مسئول ملی، برخی مدیران استان از قبول مسئولیت تکمیل این بیمارستان سر باز زدند تا جایی که بخشی از زمان جلسه به همین پروژه اختصاص پیدا کرد.
 
در این جلسه در حالی دستیار ویژه رئیس جمهور قول تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل این بیمارستان را داد که مسئولان استانی معتقد بودند که حتی اگر اعتبار هم تامین شود در مدت زمان یک ساله این پروژه را نمی توانند به سرانجام برسانند که البته همینطور هم شد و این پروژه به پایان سال 91 نرسید.
در این جلسه علی اکبر محرابیان دستیار ویژه رئیس جمهور با گلایه از وضعیت پروژه بیمارستان شهرستان الیگودرز معتقد بود که با تزریق بودجه مورد نیاز باید این پروژه تا قبل از دهه فجر سال 91 به بهره برداری برسد.
 
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیمارستان الیگودرز که در آن زمان 76 درصد بود از مسئولان علوم پزشکی و اداره کل راه و شهرسازی استان خواست که این پروژه را در مدت زمان یاد شده تحویل مردم دهند در حالیکه امروز بعد از گذشت یکسال میزان پیشرفت این پروژه تنها 10 درصد ارتقا داشته است.
 
پس از این مجادله و مباحثه که به نظر جز فرصت سوزی چیز دیگری نمی توان آن را نام نهاد با تاکید استاندار لرستان و همچنین قول مشاور پروژه بیمارستان الیگودرز برای تحویل به موقع پروژه، این بیمارستان تاریخی در فهرست پروژه های مهر ماندگار برای تامین اعتبار مورد نیاز و تکمیل قرار گرفت در حالیکه علی رغم تخصیص 100 درصدی اعتبار این پروژه در سال 91 این بیمارستان تاریخی به بهره برداری نرسید.
 
محرابیان در همان جلسه با اشاره به نارضایتی مردم از روند اجرای این پروژه خواست که تا دهه فجر سال 91 پروژه را تحویل دهند که این امر تا به امروز یعنی تیرماه سال 92 به نتیجه نرسیده است تا این بار وزیر راه و شهرسازی وعده کند که با تامین اعتبار ساخت این پروژه بتواند از شرمندگی مردم این شهرستان بیرون بیاید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *