جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

سروری: حدادعادل همیشه مصالح انقلاب و اسلام را بر مسائل شخصی ارجح دانسته

پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 298574
قائم مقام جمعیت رهپویان گفت: حداد عادل در همه شرایط مصالح انقلاب و اسلام را بر مسائل شخصی خودش ارجح دانسته است که این ویژگی اخلاقی مهمی‌ است که ما امروز در کشور به آن نیاز داریم.
به گزارش جهان، پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ابعاد شخصیتی، اجتماعی و فرهنگی حداد عادل، گفت: بنده مهم ترین ویژگی حداد عادل را در عبور از خودش می‌بینم. این ویژگی بزرگی است که ویژگی‌های دیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
 
وی ادامه‌داد: آن چه که مشخص است، این است که حداد عادل در همه شرایط مصالح انقلاب و اسلام را بر مسائل شخصی خودش ارجح دانسته است که این ویژگی اخلاقی مهمی‌ است که ما امروز در کشور به آن نیاز داریم.
 
قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه تصریح‌کرد: به اعتقاد بنده، برای پیشرفت کشور، امروز نیازمند شخصیت‌هایی نظیر حداد عادل هستیم که در زمان لازم بتوانند از منافع و تمایلات شخصی به خاطر مصالح انقلاب عبور و گذشت کنند.
 
سروری در ادامه، شخصیتی مانند حداد عادل را دارای جنبه‌های مختلف و صاحب برجستگی‌های بسیار بالا دانست و افزود: حدادعادل هم در حوزه‌های فرهنگ و ادب و هم در حوزه سیاست و نیز در حوزه مدیریت، کارنامه درخشانی دارد.
 
وی تأکید کرد: ویژگی‌های اخلاقی و اقدامات مؤثر حداد عادل هرگز از تواضع، مردم‌داری، مردم محوری و مردم دوستی او نکاسته و وی را در این زمینه صاحب قدم کرده است. به تعبیری می‌توان گفت که حداد عادل مانند درخت میوه‌ای است که هر مقدار میوه‌اش بیشتر می‌شود، افتادگی و تواضع‌اش هم بیشتر افزون‌تر است.
 
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه‌داد: بنده فکر می‌کنم که ما نیازمند نکوداشت شخصیتی نظیر حداد عادل هستیم؛ زیرا این کار باعث می‌شود که ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی او توسعه یافته و از طرفی نیز مسئولین، شخصیت‌‌ها و نخبگان کشور هم بتوانند از این ویژگی‌ها استفاده کرده و در شرایط حساس و گردنه‌های مهم تصمیماتی اتخاذ کنند که به نفع انقلاب، مردم، نظام و کشور باشد.
 
سروری اضافه‌کرد: معتقدم که آینده کشور به وجود عزیزانی نظیر حداد عادل نیازمند است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به سوابق فرهنگی و آموزشی حداد عادل اشاره کرد و گفت: کارنامه حداد عادل در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی، کارنامه بسیار درخشانی است. بسیاری از نوآور‌ی‌های آموزشی که پس از انقلاب در مراکز آموزشی کشور از جمله آموزش و پرورش انجام شده، حاصل زحمات وی در این عرصه است.
 
قائم مقام جمعیت رهپویان ادامه‌داد: حداد عادل در مجلس و در کمیسیون فرهنگی تلاش‌ها و اقدامات بسیاری داشته است که توانسته در این عرصه خدمات قابل توجهی ارائه دهد.
 
سروری با اشاره به اینکه حداد عادل نقطه تجمیع مناسبی از فرهنگ و سیاست است، تصریح‌کرد: وی برخلاف افرادی که با حوزه سیاست، اخلاق و فرهنگ را سیاسی کرده‌اند، او همواره سعی کرده تا از طریق حوزه فرهنگ، سیاست را اخلاقی کند.
 
وی در همین زمینه افزود: فکر می‌کنم که اخلاق سیاسی و فرهنگی حداد عادل یکی از نیازهای جدی کشور است، به‌طوری که متأسفانه اشخاصی با عناوین فرهنگی وارد عرصه سیاست شده و به جای اینکه سیاست را اخلاق‌مدار کنند، اخلاق را سیاست‌مدار می‌کنند، اما حداد عادل همواره تلاش داشته که با اخلاق و فرهنگ، سیاست را اخلاقی کند که به اعتقاد بنده، این نکته مهمی است.
 
قائم مقام جمعیت رهپویان، تصریح‌کرد: حداد عادل در انتخابات ریاست جمهوری 92 نشان داد که قدرت عبور از منافع شخصی را در جهت حفظ مصالح انقلاب، نظام و مردم را دارد.
 
سروری در پایان خاطرنشان‌کرد: حداد عادل، ظرفیت بزرگی است که در آینده می‌تواند به عنوان یک محور عمده برای انسجام و اتحاد نیروهای انقلاب و بویژه اصولگرایان ایفای نقش کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *