پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۴

توزیع رایگان برخی اقلام هر ۳ به مستضعفین

دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 296212
از سوی محمود احمدی نژاد ، قانون تامین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب پذیر برای اجرا ابلاغ شد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، قانون تامین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب پذیر که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده، از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

بر این اساس، به منظور حفظ امنیت غذایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، دولت موظف است در مقاطع سه ماهه سبدهای کالایی شامل برنج، روغن و گوشت را تامین و از طریق دستگاه های مزبور توزیع کند.

اعتبار مورد نیاز برای اجرای این قانون از محل سهم دهک های درآمدی بالا از یارانه های موضوع قانون هدفمندی یارانه ها تامین و در بودجه سالانه کشور منظور می شود، اجرای این قانون نافی پرداخت مستمری ماهانه به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور نیست.

همچنین آیین نامه اجرایی این قانون توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور تهیه می شود و حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون به تصویب هیئت وزیران می رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
"وقتی میگین مستضعفین آدم یه جوری میشه"
حالا اگه می خواین کالا به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بدید خوب بدید دیگه. اینکه میگید توزیع رایگان برخی اقلام به مستضعفین، باعث تحقیر این افراد می شوید. حالا مگه وقتی به میلیاردرها یارانه می دهید کسی از شما توضیح خواست؟ که وقتی می خواید چند قلم کالا که احتمالا و براساس تجربه از بی کیفترین کالاهاست را به بعضی بدید دلیل آنرا علنا استضعاف آنها بیان می کنید.
مطلب دیگری که آقایان باید بدانند اینست که بین مددجویان بهزیستی و مددجویان کمیته ی امداد تفاوت بسیار زیادی هست. معلولین به واسطه ی معلولیت و محدودیت جسمی برخلاف میل باطنی و با وجود توانایی های بسیار زیاد در مسابقه ی زندگی ممکن است از افراد سالم عقب بیافتند و دولت باید شرایط مسابقه آنها را با توجه به شرایط جسمی و زندگی به صورت متفاوت تعریف نماید و نگذارد از افراد سالم عقب بیافتند.
این افراد به هیچ وجه قابل مقایسه با کسانی نیستند که با وجود بدن سالم از فقرا محسوب می شوند و مستحق صدقه هستند.
"معلولین صدقه بگیر نیستند"
معلولین به واسطه ی محدودیت جسمی دارای حقوق اجتمایی می شوند و این موضوع را همه دنیا قبول کرده اند و بسیاری از کشورهای پیشرفته و صاحب فرهنگ برای معلولین امتیازات زیادی قائل شده و برای آنها از خزانه ی دولت حقوق در نظر گرفته اند.
بنابراین اینجانب به عنوان یک معلول برای مسئولینی که کمترین اطلاع و توجه ای به ملاحظاتی اینچنینی ندارند و نه تنها کمک به اصلاح فرهنگ جامعه در خصوص معلولین ندارند بلکه موجبات تصور بد جامعه نسبت به معلولین را فراهم می نمایند بسیار متاسفم و ابراز تاثر و تالم می نمایم و اینگونه برخوردها را نوعی بی احترامی و بی حرمتی به این عزیزان می دانم و آرزو می کنم ای کاش مسئولین رویه ی خود را تغییر دهند و اطلاعات خود را در مورد معلولین و نحوه ی برخورد با آنها در جهان افزایش داده و به آنها توصیه می نمایم در خصوص نظر اسلام و رویه ی بزرگان دین در قبال معلولین تحقیق و بررسی بیشتری بنمایند.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی وعده داده اند از اولویت های کاریشان رسیدگی به امور معلولین باشد. ایشان گفته اند برای معلولین برنامه ای مدون دارند. ان‌شاءالله با شروع بکار ایشان، برخوردها و فرهنگ جامعه و مسئولین نیز در خصوص این عزیزان تغییر کند.
این خیلی مهمه که بالاترین مقام اجرایی مملکت نسبت به موضوعی اهتمام داشته باشند. مطمئنا با توجه ویژه ی رئیس جمهوری قضیه فرق می کند.
وظیفه ی شرعی، قانونی و اخلاقی همه است که از ظلم پنهان و بی مهری‌ای که به معلولین می شود جلوگیری نمایند.
باید آنها آنگونه که هستند و حقشان است دیده و حمایت شوند. و این خیلی توقع زیادی نیست.
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته
ملاحظه ذکر شده باید مورد توجه قرار گیرد
چرا فکر می کنید مستضعفین جامعه فقط افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند؟! با توجه به گرانی های اخیر درصد زیادی از اقشار متوسط و پایین جامعه در حال حاضر جزو مستضعفین هستند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند! آیا دولت کنونی و بعدی فکری برای این افراد کرده یا خواهد کرد؟!