جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۶

ریخت و پاش بزرگ بنیاد مستضعفان

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۱
کد مطلب: 588989
امروز اگر روشن شده که فردی همچون رییس بنیاد مستضعفان این چنین بی محابا مشغول ریخت و پاش بیت المال است، جریان های دانشجویی و رسانه ای جبهه انقلاب باید پیشگام مطالبه از او باشند تا این روند غلط «اصلاح» شود. نه با توجیه اشتباهات منصوبان رهبر انقلاب و نه با تصور عزل فوری مشکلی حل نمیشود
ریخت و پاش بزرگ بنیاد مستضعفان

به گزارش جهان نيوز امیرحسین ثابتی با انتقاد از ریخت و پاش های جدید بنیاد مستضعفان در صفحه شخصی خود نوشت، در خبرها آمده که بنیاد مستضعفان تصویب کرده میخواهد 6 میلیارد و 300 میلیون تومان صرف «نماکاری» دو ساختمان خود کند. همزمان 270 میلیون تومان نیز برای طراحی «آب نمای» کنار این ساختمانها و مبلغ 7 میلیارد و 400 میلیون تومان بودجه برای به سازی محوطه بیرونی این ساختمانها در نظر گرفته شده. همچنین برای بازسازی و «تغییر دکوراسیون» ساختمان 9 طبقه بنیاد که محل استقرار رئیس و معاونان و مدیران و کارکنان بنیاد است، 62 میلیارد تومان و برای همین خدمات در ساختمان 15 طبقه مبلغ 41 میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده  که در مجموع با جمع ارقام فوق به رقمی نزدیک به 120 میلیارد تومان می رسیم!

به این ارقام توجه کردید؟ به نظر شما کسی بهتر از این می تواند مفهوم «مستضعف» و «مستضعفان» را به ابتذال بکشد؟
 
جریان های دانشجویی انقلابی دقیقا کجا هستند؟ چرا خیلی از مسایل فرعی و زرد زود تبدیل به یک مساله جدی برای جریان های دانشجویی انقلابی می شود اما از چنین خطای بزرگی آن هم از سوی کسی (سعیدی کیا) که از سوی رهبر انقلاب منصوب شده تا با ریاست بر بنیاد مستضعفان به این قشر خدمت کند، عبور می شود؟ با 120 میلیارد تومان چند منطقه محروم را می توان از نو ساخت؟ مشکل چند خانواده بی سرپرست را می توان برای همیشه حل کرد؟ چه میزان می توان اشتغال آفرینی کرد؟ و...
 
البته شاید هنوز خیلی ها این تصور را داشته باشند که چون فلان مسئول منصوب رهبری است اصلا نباید وارد نقد او شویم و حتی اشتباهات او را توجیه کنیم، و عده ای دیگر تصور کنند پس چون فلان مسئول منصوب رهبری است به محض اشتباه باید بلافاصله از سوی رهبر انقلاب عزل شود، اما هر دوی این دو نگاه غلط است چون به «بی عملی» و «انفعال» منجر می شود.
 
امروز اگر روشن شده که فردی همچون رییس بنیاد مستضعفان این چنین بی محابا مشغول ریخت و پاش بیت المال است، جریان های دانشجویی و رسانه ای جبهه انقلاب باید پیشگام  مطالبه از او باشند تا این روند غلط «اصلاح» شود. نه با توجیه اشتباهات منصوبان رهبر انقلاب و نه با تصور عزل فوری مشکلی حل نمیشود، اولین گام برای حل این مشکلات مطالبه حداکثری برای تغییر این رفتارهاست و کلید شروع این کار دست جریان های دانشجویی انقلابی است. رییس بنیاد مستضعفان امروز بیش از هر زمان دیگر باید پاسخگوی نیروهای انقلابی برای چنین خبط بزرگی باشد. اگر از کنار چنین خطاهای بزرگی بگذریم به استحاله فرهنگ انقلاب کمک کرده ایم و اثرات آن را آینده بازهم خواهیم دید.
 
سخنان مهم رهبر انقلاب درباره نقد منصوبان خویش (7 مهر 87 در دیدار با دانشجویان):
 بعضى ميگويند اگر چنانچه صدا و سيما را نقد كنيم، بر خلاف رهبرى مطلبى گفته ايم؛ چرا؟ چون رهبرى رئيس صدا و سيما را معين ميكند! اگر واقعاً ملاك اين باشد، كه آدم بايد به هيچ كس اعتراض نكند! چون رئيس قوه ى قضائيه را هم رهبرى انتخاب ميكند، رئيس جمهور هم بعد از انتخابات، تنفيذ رهبرى دارد؛ ميگويد نصب كردم. پس بايد به هيچ كس اعتراض نكرد. نه آقا ... رهبرى هم در موارد زيادى اعتراضهائى دارد. همين اعتراضهائى كه شما داريد، بعضى هايش يا خيلى هايش، اعتراضهاى ما هم هست...»
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حمید حقگو
Iran, Islamic Republic of
سلام . موضوع خیلی بزرگتر از این هاست . اگر مایل بودید اسناد و مدارک کامل این ریخت و پاشها را براتون ارسال می کنم
Netherlands
...
کاربر محترم. با تشکر. نظریه شما نامفهوم است .اصلاح و مجددا ارسال نمایید. جهان نیوز
اشرافی زاده!
Iran, Islamic Republic of
پدر اشرافی گری بسوزد که تا بنیاد هم رسید.!!!
قبلا شنیده بودم کاخ های اشرافی گری اما !!!
این دیگر نوبره !
Iran, Islamic Republic of
وقتي تا مرقد امام ره رسيد تا بنياد كه سهل است
عدالتی
Iran, Islamic Republic of
مالیات که نمیده از بالا که هوایش را دارند پس مشکلت چیه دخالت نکن مگر فضولی هر کس می دونه و پول توی جیبش.......
Iran, Islamic Republic of
آقای سعیدی کیا آدم بسیار مهربان و خوبی اما مدیر خوبی نیست و به درد اینجور پست ها نمی خورد ،... . واقعاً آقای فروزنده بهترین مدیر نمونه بود به هیچ احدی نه باج می داد جلوی هر درز و سوء استفاده ای را می گرفت حیف که از بنیاد رفت کاشکی مقام معظ رهبری دوره ریاست ایشان را تمدید میکرد تا از بیت المال حفظ و نگهداری می کرد .