چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

تحریم‌ تاثیری در برنامه هسته‌ای ایران نداشته

دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب: 293420
مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای از تاثیر تحریم‌ها در برنامه هسته‌ای ایران دیده نمی‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران در برنامه هسته ای خود با وجود تحریم های بین المللی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.
آمانو گفت: به نظر نمی رسد تحریم های بین المللی اعمال شده علیه ایران تاثیری در پیشرفت برنامه هسته ای این کشور داشته باشد.
یوکیا آمانو به خبرگزاری رویترز گفت: با وجود اعمال تحریم‌ها علیه ایران، این کشور همچنان به گسترش برنامه هسته‌ای خود به طور مداوم ادامه می‌دهد.
وی در ادامه افزود: ما همچنان به گفتگو با ایران برای رفع نگرانی ها در خصوص احتمال کاربرد نظامی فعالیت های هسته ای پایبند هستیم.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: هنوزهیچ گونه توافقی بر سر تاریخ دقیق دور جدید مذاکرات میان ایران و آژانس صورت نگرفته است.
اظهارات آمانو ساعتی پس از سخنان دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب ایران در کنفرانس خبری مطرح شد.
رئیس جمهور منتخب ایران امروز در اولین کنفرانس خبری خود درباره تحریم‌های غربی علیه ایران تأکید کرد که این تحریم‌ها به نفع هیچکس نیست و تنها اسرائیل است که از وجود چنین تحریم‌هایی سود می‌برد.
دکتر حسن روحانی امروز در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فرانس 24 درباره تعلیق برنامه های هسته ای ایران گفت: دوره تعلیق برنامه هسته ای ایران گذشت و راه‌های اعتمادساز فراوانی داریم.
ما با آقای شیراک در مذاکرات سال 2005 به توافق نهایی رسیدیم که چگونه اعتماد بین المللی جذب شود و غنی سازی ادامه یابد آلمان نیز موافقت کرد اما انگلیس با فشار آمریکا موافقت نکرد و کار ناقص ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *